[linux-baslangic] Basit bir-iki soru

---------

From: QYrd=2EDo=E7=2EServer_Acim=22?= (sacim@inonu.edu.tr)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 19:16:36 EEST

    Çoğu kişiye basit gelebilecek bir soru sormak istiyorum.Malumunuz
    Linux'a yeni geçtim. Tüm komutları bilmeme imkan yok. Sormak istediğim
    iki temel soru var.
    1) Root olduktan sonra home dizinime yüklediğim dosyaları silmek istiyorum.
    Ancak bir dosyanın altında başka dosyalar da var. Bu dosyayı tüm
    alt-dizinleriyle beraber silmek istiyorsam, hangi komutu yazmalıyım. rm
    komutu ile tek bir dosyayı silebiliyorum.

    2) xsane gibi tarayıcım için gereken yazılımları yükledikten sonra, .gz
    ile biten dosyayı gunzip ile açtım. Daha sonra .tar ile biten dosyayıda
    açtım. Bu açılan dosyalar yeni bir klasör oluşturdu. Ama nerden
    başlayacağımı bilemedim. ./congifure yapıp daha sonra make install
    yazmama rağmen çakışmalar, eksik dosyalar oluştu ve hiçbirşey kuramadım.
    Kuramadığım bu dosyaları bu yüzden silmek istiyorum. Çünkü TARAYICI'mı
    değiştirmeye karar verdim. İlk fırsatta yeni bir tarayıcı almak
    istiyorum. Dandik MUSTEK canımı çok sıktı.

    Ayrıca yazıcımı da ilk fırsatta değiştirmek istiyorum. LEXMARK'ın Linux
    uyumlu (Monochorome) yazıcıları var. Çünkü ben daha çok nota yazımı ile
    uğraştığıom için bana çözünürlüğü yüksek, ama sadece siyah-beyaz baskı
    yapan bir yazıcı yeterli olacaktır. Bunları yazmamın nedeni
    önerilerinizi almaktır. Windows 2000 ve Linux uyumlu hangi yazıcıyı
    önerirsiniz?

    Sevgi ve saygılarımla.

    Yrd.Doç. Server Acim
    İnönü Üniversitesi - MALATYA