[linux-baslangic] Re: Basit bir-iki soru

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 20:28:25 EEST

    Selamlar
    S=FDrayla cevaplayacak olursak.
    1) Dizini alt dizin ve icindeki dosyalarla beraber silmek isterseniz

    rm -rf dizinadi

    =FEeklinde silebilirsiniz. Ama dikkatli olun kesinlikle sileyim mi diye =
    sormaz ve aninda siler. O bakimdan neyi sileceginizden emin olun. Yok =
    eger tek tek sorsun istiyorsan=FDz=20

    rm -r dizin

    yazarsaniz her dosya icin sileyim mi diye onay ister.

    2) Eger dosya taz.gz ise

    tar -zxvf dosya.tar.gz

    seklinde tek komutla acabilirsiniz daha sonra yapmaniz gereken README =
    veya INSTALL dosyasini okuyup kurmak icin ne yapmaniz gerektigini =
    bulmaktir Cunku her kaynak kodu ayni sekilde derlenmez ama buyuk bir =
    cogunlugu

    ./configure
    make
    make install

    seklinde kurulmaktadir. Yine kaldirma islemide her programda ayni =
    olmamakla beraber (hatta bazilarinda yoktur)

    make uninstall=20

    seklinde olabilir. Eger yoksa nereye ne atmissa tek tek bulup silmeniz =
    gerekecektir. Kurarken ortaya cikan hatalarin bircok sebebi olabilir =
    eger dogru isletim sistemi icin dogru kodu indirdim diyorsaniz hatalarin =
    sebepleri kutuphane dosyalarinin eksikligi olabilir. Hata mesajini =
    yazarsaniz daha kolay yardimci olabiliriz ama dedigim gibi dosya =
    bagimliligi varsa o kutuphane dosyalarini bulup kurmaniz gerekir.

    3) Sahsen hangi yazici iyidir hangisinin ozelligi nedir bilmiyorum ancak

    http://www.linuxprinting.org

    sitesinde desteklenen yazicilarin listesini bulabilirsiniz.