[linux-baslangic] Re: Basit bir-iki soru

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Sun 13 Apr 2003 - 02:48:50 EEST

    On Sat, 2003-04-12 at 19:16, "Yrd.Doç.Server Acim" wrote:
    > Merhaba,
    Merhaba,

    > 1) Root olduktan sonra home dizinime yüklediğim dosyaları silmek istiyorum.
    > Ancak bir dosyanın altında başka dosyalar da var. Bu dosyayı tüm
    > alt-dizinleriyle beraber silmek istiyorsam, hangi komutu yazmalıyım. rm
    > komutu ile tek bir dosyayı silebiliyorum.

    rm -rf folder

    (-r: recursion.)

    > 2) xsane gibi tarayıcım için gereken yazılımları yükledikten sonra, .gz
    > ile biten dosyayı gunzip ile açtım. Daha sonra .tar ile biten dosyayıda
    > açtım. Bu açılan dosyalar yeni bir klasör oluşturdu. Ama nerden
    > başlayacağımı bilemedim. ./congifure yapıp daha sonra make install
    > yazmama rağmen çakışmalar, eksik dosyalar oluştu ve hiçbirşey kuramadım.
    > Kuramadığım bu dosyaları bu yüzden silmek istiyorum. Çünkü TARAYICI'mı
    > değiştirmeye karar verdim. İlk fırsatta yeni bir tarayıcı almak
    > istiyorum. Dandik MUSTEK canımı çok sıktı.

    tar zxf dosya.tar.gz
    cd dosya
    ./configure --prefix=/usr --disable-debug
    make
    su
    [sifre istenir]
    make install
    exit

    bunu aynen uygularsaniz bir yazilimi derlemis ve sisteminize kurmus
    olacaksiniz. Ancak bir kaynak kodu paketinin derlenebilmesi icin, bu
    paketin ihtiyac duymasi muhtemel diger bazi paketlerin onceden sisteme
    kurulmus olmasi gerekli. Bu nedenle baslangic seviyesindeki arkadaslar
    eger bu sorunlarla ugrasmaktan zevk almiyorlarsa mumkun oldugunca
    dagitimlari tarafindan desteklenen paketleri (rpm, deb, tgz vs)
    kullanmalilar. Ornegin sisteminiz rpm destekleyen redhat tabanli
    dagitimlardan biri ise:

    http://www.rpmfind.net/

    adresinde dagitiminiz icin uygun RPM paketlerini bulabilirsiniz.

    > Ayrıca yazıcımı da ilk fırsatta değiştirmek istiyorum. LEXMARK'ın Linux
    > uyumlu (Monochorome) yazıcıları var. Çünkü ben daha çok nota yazımı ile
    > uğraştığıom için bana çözünürlüğü yüksek, ama sadece siyah-beyaz baskı
    > yapan bir yazıcı yeterli olacaktır. Bunları yazmamın nedeni
    > önerilerinizi almaktır. Windows 2000 ve Linux uyumlu hangi yazıcıyı
    > önerirsiniz?

    CUPS, LPRng/Apsfilter/gimp-print uclusu gibi yazilimlar sayesinde
    neredeyse tum yazicilari Linux/BSD ile etkin bicimde kullanabiliyoruz
    (cozunurluk, renk ve kalite ayarlari dahil).

    Yazici secimi buyuk bir sorun olmasa gerek. Fiyatini, ozelliklerini ve
    gorunumunu begendiginiz bir tane alin :)

    Saygilar

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)    - Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com          - mailto: ealtin at casdb dot com