[linux-baslangic] Re: swap

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 17:21:30 EEST

    Selamlar
    Bu konu hakkinda soylemek ve bilmek istedigim birseyler var. Su anda =
    kullandigimiz squid Proxy (transparan) Gunde 1500 farkli kullanici =
    tarafindan sn de 50-60 requestle kullaniliyor. Ramin minumum 512 mb i =
    kullaniliyor bu rakam ortalama %60-65 civarinda. MEM_HIT oranlari =
    ortalama %10 bana gore buyuk bir oran bu ortalama . Ama sadece log =
    dosyasini bir program yardimiyla analiz etmek istedigimizde HDD =
    SCSI+RAID olmasina ragmen normalde 0.1 sn olan cevap suresi minimum 3-4 =
    sn ye ye hatta bazen timed outlara yol aciyor. Serverda 512 mb swap var =
    (Squidin kullandigi ram oranina yakin). Sistem swapa dustugu zaman bu =
    sayfalar icin squid mem deilde swapimi kullanacak. Yoksa squid bu islem =
    icin swap kullanmazmi?. Cunku bu durumda sistem swapa duserse Proxy =
    cevap veremez hale gelecek muhtemelen Cunku isteklerin %10 u zaten hdd =
    den alinacak ram diye tekrar hdd ye yazilacak tekrar okunacak. En =
    azindan nelerin swap kullanacagina dair birseyler olmali. Diger server =
    uygulamalarinda zaten RAM kullanimi cok fazla degil. 64 ramda cok buyuk =
    olmasada sendmail+DNS+Web+Mysql ve + bikac sey calistirdim ve cok rahat =
    aylarca calistigini gordum. Bu durumda swap sanki pek ise yaramaz =
    birseymis gibi geliyor. Masaustu diyecek olursan=FDz DivX izlerken swap =
    kullanima gecilirse vay filmin in haline. E bu durumda SWAP nerde ne =
    zaman kullanilabilir ki?.=20