[linux-baslangic] Re: Bir Qayla=F0=FDn=20sorular=FD?=

---------

From: fatih avcu (fatih@stu.inonu.edu.tr)
Date: Mon 07 Apr 2003 - 13:06:50 EEST

    On Mon, 7 Apr 2003, E& Erdem wrote:

    > Merhabalar,
    > Soracaklarımı biriktirip bir kerede sormayı daha doğru buldum.
    >
    > 1- 192 MB RAM, PIII-500 işlemcili bir makinada RedHat 7.1 kurulu. Ama gerek
    > KDE'de, gerekse de GNOME'da sistem oldukça yavaş çalışıyor. Arka planda
    > çalışan bir sürü uygulama var. Ama ben bunların hangisinin o sırada işime
    > yaradığını, hangisinin yaramadığını bilemediğim için hiçbirini
    > sonlandıramıyorum. Bunlarla ilgili bilgi alabileceğim bir yer veya belge var
    > mı? Yani hangi uygulama o sırada ne iş yapıyor?

    belki swap oluşturmamış olabilirsin. yada gereksiz server ler açık
    olabilir. (root olup setup komutu ile serverleri kapatabilirsin)

    > 2- Linux altında çalışan bir icq programı var mı? Ben Licq ve gaim denedim,
    > ama ikisinde de istediğim düzeyde bir başarı sağlayamadım, biri çok çabuk
    > hata verip kilitleniyor, öteki ise tamamen almanca olması bir tarafa online
    > olup olmadığımı bile anlayamıyorum. Bunlar dışında küçük ama iş gören tabi
    > İngilizce bir icq programı var mı?

    sim, licq bunlardan bir kaçı ama sim daha güzel.

    > 3- RedHat'te (veya diğer dağıtımlarda da) web browser'lar temp dosyaları
    > tutuyorlar mı, (windeki Temporary Internet Files vb.)? Tutuyorlarsa bunları
    > nerden bulabilir veya temizleyebilirim? Herbir kullanıcı veya root için
    > bunlar ayrı yerlerde mi olur, yoksa herbir browser farklı bir yerde mi tutar
    > kendi temp dosyalarını?

    eğer netscape kullanıyorsan kullanısıcının home dizinin .netscape isimli
    bir dizin var temp dosyaları orda.

    > 4- Son olarak Open Office'in herhangi bir Türkçe sürümü var mı? Varsa nerden
    > ulaşılabilir?

    yeni sürümünde şuan türkçe sorunu yok.

    Fatih AVCU
    www.malatyalinux.com