[linux-baslangic] Re: Bir Qayla=F0=FDn=20sorular=FD?=

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 07 Apr 2003 - 11:51:54 EEST

      Sorulariniza cesitli cevaplar gelmis, ancak genel olarak soruna
    baktigimizda Devrim arkadasimizin da vurguladigi onemli bir noktaya
    dikkat cekmek istiyorum. Malesef bu hatalar Turkiye'de cok sik
    yapilmakta, ve sizin linux'un gercek keyfine varmaniza engel olmakta.

      - Cok cok eski bir dagitim kullaniyorsunuz. Redhat 7.1 uzerine 7.2,
    7.3, 8.0 ve simdide 9 cikarmis bulunuyor. Yillarla ifade edilen bir
    eskilikten soz ediyorum, ki bazilarimiz (ornegin ben) bazi programlari
    (ornegin licq) 1-2 haftalik periyodlarla guncelledigimiz oluyor.(tabi ki
    boyle siki bir takip sart degil, ancak acikkod dunyasinda isler "çığ
    hızıyla" ilerler... :) ve yenilikleri takip etmenize hic bir engel
    (bandwidth haric) yoktur.

      - Redhat 7.1 de cok bugli bir dagitimdi. Dusuk internet erisimlerimiz
    sebebiyle sistem guncellemelerini Turkiye ev kullanicilari pek
    yapmazlar. Sizin de yaptiginizi sanmiyorum.

      - Linux'a yeni yeni asina oldugunuzu tahmin ediyorum. Hic kimse,
    alisik olmadigi yeni bir seyi, bu ortamda kendini rahat ettiremedigi
    surece "sevemez". Bu yuzden en azindan alisma sureci icin, sizi daha
    rahat ettirecek bir dagitimla ilgilenmenizi tavsiye ederim.

      Uzun lafin kisasi, lutfen mandrake kurun. Su an 9.1 surumu var ve en
    guncel yazilimlardan bolca icermekte. Hem sizin icin pek cok ayari
    yapacak, hem de ciddi sayida program ile beraber geldigi icin size
    inceleyecek pek cok linux programi (ornegin icq icin gnomeicu, kopete,
    licq, everybuddy vs.) sunacaktir. Cesitli programlari inceledikten sonra
    zamanla baska dagitimlara gecmek/denemek isterseniz de kimse size dur
    diyemez :=)

      Redhat i cok sevdim cok memnunum diyorsaniz, en azindan "en son"
    surumu (9) edinip kullanin. Yine de ben alisma asamasi icin mandrake
    "9.1 !"tavsiye edecegim.

      Redhat 7.1 ile bogusmaya devam ederseniz zamaninizi ve emeginizi bosa
    harcamis olacaginizi dusunuyorum. Eski buglardan muzdarip olmaniza gerek
    yok.

      Saygilar,
      Onur Kucuk