[linux-baslangic] Bir Qayla=F0=FDn=20sorular=FD?=

---------

From: E& Erdem (werdem@hotmail.com)
Date: Mon 07 Apr 2003 - 09:55:52 EEST

    Merhabalar,
    Soracaklarımı biriktirip bir kerede sormayı daha doğru buldum.

    1- 192 MB RAM, PIII-500 işlemcili bir makinada RedHat 7.1 kurulu. Ama gerek
    KDE'de, gerekse de GNOME'da sistem oldukça yavaş çalışıyor. Arka planda
    çalışan bir sürü uygulama var. Ama ben bunların hangisinin o sırada işime
    yaradığını, hangisinin yaramadığını bilemediğim için hiçbirini
    sonlandıramıyorum. Bunlarla ilgili bilgi alabileceğim bir yer veya belge var
    mı? Yani hangi uygulama o sırada ne iş yapıyor?

    2- Linux altında çalışan bir icq programı var mı? Ben Licq ve gaim denedim,
    ama ikisinde de istediğim düzeyde bir başarı sağlayamadım, biri çok çabuk
    hata verip kilitleniyor, öteki ise tamamen almanca olması bir tarafa online
    olup olmadığımı bile anlayamıyorum. Bunlar dışında küçük ama iş gören tabi
    İngilizce bir icq programı var mı?

    3- RedHat'te (veya diğer dağıtımlarda da) web browser'lar temp dosyaları
    tutuyorlar mı, (windeki Temporary Internet Files vb.)? Tutuyorlarsa bunları
    nerden bulabilir veya temizleyebilirim? Herbir kullanıcı veya root için
    bunlar ayrı yerlerde mi olur, yoksa herbir browser farklı bir yerde mi tutar
    kendi temp dosyalarını?

    4- Son olarak Open Office'in herhangi bir Türkçe sürümü var mı? Varsa nerden
    ulaşılabilir?

    Hepinize şimdiden teşekkürler...

    The new MSN 8: advanced junk mail protection and 2 months FREE*