[linux-baslangic] Re: Bir Qayla=F0=FDn=20sorular=FD?=

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 07 Apr 2003 - 10:11:57 EEST

    Gunaydin,
    On Mon, 7 Apr 2003, E& Erdem wrote:

    > 1- 192 MB RAM, PIII-500 işlemcili bir makinada RedHat 7.1 kurulu. Ama gerek
    > KDE'de, gerekse de GNOME'da sistem oldukça yavaş çalışıyor. Arka planda
    > çalışan bir sürü uygulama var. Ama ben bunların hangisinin o sırada işime
    > yaradığını, hangisinin yaramadığını bilemediğim için hiçbirini
    > sonlandıramıyorum. Bunlarla ilgili bilgi alabileceğim bir yer veya belge var
    > mı? Yani hangi uygulama o sırada ne iş yapıyor?

    Sisteminizi kurarken, gereksiz seyleri kurmamakla ise baslayabilirsiniz.
    Red Hat'te ntsysv komutu, sistem acilisinda calisabilecek/calisan (*
    isaretli olanlar) islemleri gosterir. Eger sadece masaustu kullanicisi
    iseniz, cogu servisi kapatmanizda fayda var.

    Evimdeki P2-266 / 128 MB Ramli makinede bu sekilde bir basarim artisi
    sagladim.

    Bir de, yeni surumleri denemekte her zaman fayda vardir.

    > 2- Linux altında çalışan bir icq programı var mı? Ben Licq ve gaim denedim,
    > ama ikisinde de istediğim düzeyde bir başarı sağlayamadım, biri çok çabuk
    > hata verip kilitleniyor, öteki ise tamamen almanca olması bir tarafa online
    > olup olmadığımı bile anlayamıyorum. Bunlar dışında küçük ama iş gören tabi
    > İngilizce bir icq programı var mı?

    sim-icq var. Sim-icq.sourceforge.net adresinden indirilebilir.

    > 3- RedHat'te (veya diğer dağıtımlarda da) web browser'lar temp dosyaları
    > tutuyorlar mı, (windeki Temporary Internet Files vb.)? Tutuyorlarsa bunları
    > nerden bulabilir veya temizleyebilirim? Herbir kullanıcı veya root için
    > bunlar ayrı yerlerde mi olur, yoksa herbir browser farklı bir yerde mi tutar
    > kendi temp dosyalarını?

    Bunlar, home dizininiz altinda tutulur. home dizininiz icinde, .kde ile
    baslayan bir dizin olmali; o dizinin icinde bir yerlerde olacak bu
    istedikleriniz. Temizlemek icin , Konqueror ya da Mozilla'nin kendi
    komutlarini da kullanabilirsiniz.

    > 4- Son olarak Open Office'in herhangi bir Türkçe sürümü var mı? Varsa nerden
    > ulaşılabilir?

    Cogu dagitimin son sorumleri ile birlikte OpenOffice zaten geliyor. Turkce
    dil destegi de uuzn zamandir var.

    Saygilar.

    --
    Devrim GUNDUZ