[linux-baslangic] nereden başlasam...

From: Turul (turul@softhome.net)
Date: Tue 27 Aug 2002 - 23:04:49 EEST

Merhaba,

Bu listeye üye olmadan önce linux hakkında birşeyler bildiğimi sanıyordum. Listeyi izleyip, bilgilerimin üzerine birşeyler daha ekleyecek ve bir linux dağıtımına karar verip kendi makinama kuracaktım.

Listeye üye olduktan sonra linux hakkında bildiklerimin ne kadar yetersiz, magazin bilgiler olduğunu gördüm. Aslına bakarsanız biraz da korktum diyebilirim.

Ben bir linux dağıtımını makinama kurup, daha sonra da bir kelime işlemci ile bir fotoğraf işlemci kurup çalışmayı düşünüyordum. Bir de internet bağlantısı sağladım mı benim için herşey tamam olacaktı.

Listeye üye olduktan sonra gördüm ki, linux kullanmak için neredeyse bir programcı olmak gerekiyor. Bu da beni bayağı korkuttu.

Geçen yedi, sekiz yıl içinde win3.1 den win2000 e kadar çeşitli windows versiyonlarını defalarca kurmuş biri olarak linux karşısında ne yapacağımı bilemez olarak kaldım.

Halbuki ben linux kurup artık windows'dan kurtulmayı düşünüyordum.

Gerçekten durum böyle mi? Yoksa ben yanılıyormuyum?

Yeni başlayacak birine neler önerirsiniz?

Ertuğrul.