[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic] Re: Açy'klama

From: Turul (turul@softhome.net)
Date: Tue 20 Aug 2002 - 02:01:40 EEST

Merhaba,

Bu mail grubunun yeni bir üyesiyim. Bir süredir buradaki yazışmaları izleyerek linux hakkında birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Buradaki soruları ve cevaplarını izleyerek linux hakkındaki bilgilerimi geliştiriyorum. Henüz hangi dağıtımın hangi versiyonunu kuracağıma karar vermiş değilim. Umuyorum kısa sürede bu kararı verip, linux kullanıcıları arasına katılacağım.

Listeye henüz soru sormadım, çünkü şu sırada devam eden soru ve cevaplar bana yetiyor. Eminim kendi seçimimi yaptıktan sonra benim de soracağım çok soru olacaktır.

Şimdi benim söylemek istediklerim, şu devam eden tartışma hakkında...

Ekrem soru sordu, Hacer cevap verdi, Onur, Hacer'in yaptığı küçük bir hatayı düzeltti ve cevabı geliştirdi. Bu arada Erçin aynı soruya cevap verdi. Buraya kadar herşey güzeldi. Bir soru ve tatmin edici üç ayrı cevap... Fakat arkadan gelen tartışma bence gereksizdi. Ne bana, eminim ne de izleyen diğer kişilere pek birşey kazandırmadı. Tartışmayı sürdürenlerin kendilerine de kazandırmadığına eminim.

Bir cevaba seviyesi düşük ya da yüksek diye itiraz etmek de bence pek anlamlı değil. Çünkü soruyu soran cevabı yeterli bulmazsa, ya da çok ağır bulursa yeni bir soru daha sorar, fakat aynı cevap başka biri için tam da yeterli cevap olabilir.

Kısacası ben bu tür tartışmalar konusunda daha dikkatli olunmasını öneriyorum. Bu tür tartışmalar yalnızca tartışanların değil, diğer insanların da vaktini alıyor, ayrıca ilerleyen zamanlarda sorulara cevap verecek olan bazı arkadaşların da şevkini kırıcı olabilir.

Ben, kendi adıma cevap veren üç arkadaşa da teşekkür ederim.