Re: [Edergi-cg] 2.sayi hazirliklari

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 03 Feb 2005 - 09:40:20 EET

Merhaba,

Wed, 02 Feb 2005 15:19:18 +0200 tarihinde Bülent Bolat
<bbolat@yildiz.edu.tr> soyle yazdi:

BB> beinm ilk tercihim pdf formatında dağıtılan bir e-dergi yönünde.
BB> html'ye göre bazı avantajları var. bir kez en baştan okuyucuya elinde
BB> bir dergi tuttuğu hissi verilmiş olur. okuru bir sonraki sayıyı
BB> beklemeye yöneltecek en iyi ve ucuz yöntem bu. html dergi o havayı
BB> vermiyor. üstelik bir süre sonra "yahu burası neden güncellenmiyor"
BB> sorusu akıllara geliyor html olunca. dergi içeriği özet halde webe
BB> konabilir, regular sayı da pdf formatında indirmeye açık olur. bir
BB> süre deneme yayını yapılır ücretsiz olarak, daha sonra ücretlendirme
BB> yapılabilir.
Ben de kesinlikle katiliyorum. Derginin PDF olarak mutlaka var olmasi
gerekiyor. Internetten oku(ya)mayanlara kisisel cabalarimizla bastirip
iletme sansimiz olacak. Gecmise yonelik arsiv olacak.

Yorumlarla yasayan bir dergi cok guzel bir fikir ama temel "sabit" bir
dergi cok daha oncelikli olmali diye dusunuyorum.

Ornegin ilk sayinin PDF'si olsa, bir kopyasini basip su anda bulundugumuz
Akademik Bilisim 2005 Konferansi'nda yer alan dernek standinda
ziyaretcilere sunabilirdik.

PDF'si icin tek eksik, yazilarin A4 halde mizanpajinin yapilmasi midir?

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694