Re: [Edergi-cg] 2.sayi hazirliklari

From: Bülent Bolat (bbolat@yildiz.edu.tr)
Date: Wed 02 Feb 2005 - 15:19:18 EET

Selamlar,

>Merhaba,
>
>Acaba aramızda daha önce profesyonel olarak dergi çıkartma konusunda çalışmış arkadaşlarımız var mı? Çünkü eğer yoksa birden en başta herşeyi yapmaya çalışmak herkesi çok zorlayıp başarısızlığa sebep olabilir. Bence, eğer projeyi yönetebilecek ve bu konuda tecrübeli birisi yoksa dergiyi ilk olarak email ile dagıtılan ve web sitesinde yayınlanan bir dergi olarak başlatmak daha doğru olabilir. Sistem oturduktan sonra basılısına geçilir zira basılı dergi çıkartmak

beinm ilk tercihim pdf formatında dağıtılan bir e-dergi yönünde. html'ye
göre bazı avantajları var. bir kez en baştan okuyucuya elinde bir dergi
tuttuğu hissi verilmiş olur. okuru bir sonraki sayıyı beklemeye
yöneltecek en iyi ve ucuz yöntem bu. html dergi o havayı vermiyor.
üstelik bir süre sonra "yahu burası neden güncellenmiyor" sorusu
akıllara geliyor html olunca. dergi içeriği özet halde webe konabilir,
regular sayı da pdf formatında indirmeye açık olur. bir süre deneme
yayını yapılır ücretsiz olarak, daha sonra ücretlendirme yapılabilir.

>Şu ana kadar yapılmış olanlar konusunda bir bilgim yok bu yüzden söyleyeceklerim zaten konuşulmuş olabilir ama ilk olarak görevler belirlenerek başlanabilir. Bülent beyin de belirttiği gibi herşeyin belirlenmesi gerek. Ama en başta tüm organizasyonu yönetecek bir grup oluşturulması gerek. Bu grup ilgililere görevleri dağıtıp sonuçlarını takipetmeli.

organizasyon şart. yarın yarım kalan işleri kimin bitirmesi gerektiğini
bugünden bilirsek, bitmeyen işler için kimlere keşiyeceğimizi de
biliriz. bir dergide iki önemli kurul vardır: biri derginin genel
çizgisini belirler, diğeri mali işlerle ilgilenir. bizim şu anda mali
işlerimiz olmadığını düşünerek acilen bir yönetim kurulu kurulmasını
teklif ediyorum. yönetim kurulu genel gidişat, işlerin işleyişi gibi
konularda söz sahibi olmalı. bir de yayın kurulu olmalı, hangi yazının
dergiye gireceğini, hangi yazının kabul edilmeyeceğini belirleyen bir
kurul. bunun dışında bir de halkla ilişkilere ihtiyacımız var. abone
kovalayacak, okurlardan gelen geribeslemeyi yönetip yönlendirecek biri.
tam ve ayrıntılı bir yönetimşeması koyamıyorum ortaya. bir kez kaç
kişiyiz, kim ne işi üstlenmek ister, ne gibi işlerimiz var bunlar daha
net değil kafamda. sizin fikirlerinize de fena halde ihtiyacım var.

>Üyelerin çoğunluğu nerede yaşıyor bilmiyorum ama derginin genel özelliklerini belirlemek üzere bir hafta sonu yarım günümüzü ayırarak toplanabiliriz. Ben İstanbul'da yapılacak böyle bir toplantıya katılırım.

yüz yüze toplanmak biraz zor olabilir ama yine de bir kaç kişi belki bir
araya gelinebilir. ben de istanbuldayım. fakat hafta sonu ya da iş
çıkışı yapılacak toplantılara şu sıralar katılamam.

görüşmek üzere.

B.