Re: [Edergi-cg] 2.sayi hazirliklari

From: talat uyarer (uyarertalat@hotmail.com)
Date: Wed 02 Feb 2005 - 15:06:31 EET

Bende bizim deriden bildiklerimi çıklıyayım derginin resimsiz karakter
sayısı iki sayfalık yazı için yaklasık 4500 karakter birde tasarım
bir kez yapılan birsey yani dergi bir tasarımı yaptırıp yada yapıp
yada bulup kullandıktan sonra geri kalanı bir kişinin bilgisayar basında
quark express ile birseyleri o tasarıma yerlestirmesi resimlerinin eklemsi
için ugrasması demek....Bence söyle olsun dergi aboneliği dergiyi sitesi
bir kez ziyaret eden arkadasın mail adresi alınır ve bi daha ki aylara
dergi belirlene formatta ki pdf bence en uygunudur sahsın mailine yoolanır
yada html olarakta olur bunu bir yazarın haftalık gazatesinde
gormustum.zaten abilerime ben neden dergi calısma grubunu bir forum
uzerinden yonetmiyoruz dedigimde insanalr maillerine gelen seyleri ister
istemez okurlar ama forumda olursa adamın aklına geldikce girrer demisti
bende gercekten haklı buldum bu soylemi benim dergi aboneligi tavsiyem
ondan dolayı mail yolu ile bence basım asaması biraz zahmetli en azından
benim yasadıgım dergicilik hayatında oyle goruyorum yani bir derginin
basıma girmesi onu dagıtmak biraz zor.

Fakat sunuda demiyoyorum yapılmaz bence soyle yapalım dergi reklam alsın
pdf formatında yani aynen bir dergi basıma hazırlanır gibi hazırlansın
fakat basılmasın peki neden reklam alıyor diye sorulabilir bunun sebebi
ise derginin bir grafikere ihtiyacı var paralı bir grafiker tutulabilir ve
ileride dogacak bir cokseye finansman olabilir bununla birlikte tabi ki
dergi basılsın ama bence olgunlasma devresini internette gecirsin yani
basıma gelindiginde artık hersey yerine oturmus olsun ...

Arkadaslardan biri sunu demis Dergi kac sayfa olacak bir derginin alt limiti
vardır ust limiti yoktur.Cunku yazıda sınır olmaz .Peki nasıl demisler
dergi bolumleri olacak bence sudur bolumler arasında cok ucurum olmadıgı
surece yani donanım bolumunde 1 sayfa yazılımda 100 sayfa olmadıgı
surece bence bolumlerin sayfa sayısı onemli deildir ... Benimde
dusuncelerim bunlar