[dernek] Re: E-posta listelerinin yeniden yapilandirilmasi hakkinda

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 12:23:58 EEST

 Merhabalar,

 Gelen yorumlarin tamamini okuyamadim okudugum kadarindan gordugum kadar ile
zaten belirli bir noktaya dogru gidiyor tartisma, yine de o akistan bagimsiz
kendi goruslerimi yazmak istiyorum musadenizle..

On Thursday 02 September 2004 21:23, Devrim GUNDUZ wrote:
> Şimdi sizlerden bu konudaki görüşlerinizi rica ediyorum. Benim aşağıda bir
> taslağım var. Sizlerin de bu konudaki düşüncelerinizi almak istiyorum:

 Eline saglik Devrim.

> * Yanlış listeye e-posta atan kişiye özel bir ileti yazılması
> taraftarıyım. Liste önünde yapılacak tartışmaların yarar getirmeyeceğini,
> aksine küskünlük yaratacağını düşünüyorum.

 Bu durumda ozel iletiyi de kimin ya da kimlerin yazacaginin belirli olmasi
gerekli sanirim, sonucta uyarilarin listeye yazilmasinin bir getirisi,
uyariyi bir kisinin yapmasinin yeterli olmasini beraberinde getirmesi.

 Belki diger ve daha onemli bir getirisi olarak da bir daha ayni hatayi yapma
potansiyeli barindiranlarin bu uyariyi gorunce kendilerine gelmeleri ve
yavasca liste kulturune asina olmalari.

 Kurallarin uygulayicisi kisi ya da kisiler olabilir ve onlar liste onunde
uyarabilirler insanlari mesela, isim kullanarak ya da kullanmayarak. Boylece
ayni hatayi ilerde yapacaklar yol yordam ogrenir.

> * Her yeni liste üyesine kuralların olduğu bir e-posta gönderilir. Bu
> e-postayı alan kişi liste kurallarını kabul etmiş olur.

 Kurallarin icine, okumalarini da saglayacak bir cekicilik koyabilesek ne hos
olur.

> [Kesildi...]

> Yorumlar?

 Listeden uzaklastirma bence iyi bir fikir degil.. Bu isin sonu e-posta
listesine uye olurken TC Kimlik numaralarini versinler muhabbetine ya da
gelen postlarin moderasyona tabi tutulmalari gerekliligine kadar gider bence.
Listeden uzaklastirma cezasi alan kisinin muhakkak cevap hakki dogacaktir
kendince, cevap hakkini kullanmaya kararli olanlarin bir kismi da saldirganca
tavirlar icerisine girecektir hatta.. Listeye huzursuzluk vermek isteyen bir
kisiyi hic bir kosulda engelleyemeyiz elbette, fakat uzaklastirma cezasi ile
onu kendisine getirmeye calismamiz ters tepebilir diye korkuyorum. Bu konuda
baska ne yapilabilir tam olarak bilemiyorum fakat uzaklastirma iyi bir yontem
degil gibi gorundu :(

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr, meren@comu.edu.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -