[dernek] Re: =?ISO-8859-1?Q?=D3FISO-8859-9=3FQ=3FE-posta=5F?

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 11:43:46 EEST

> [...]
>
> Listelerin yönetiminin bir liste yöneticisine devri konusu uzun uzun
> tartisilirken ortaya cikan ortak sonuc; listelerin bir liste agabeyine
> ihtiyaci olduguydu. Yanlis yere soru soranlara, yanlis sorulari
> soranlara, yanlis üslupla soranlara 'bak güzel kardesim, sorunu böyle
> sorarsan yanit alabilirsin, buralara sorarsan yanit alabilirsin; hatta
> sormadan önce arastirma yapmalisin' diyecek bir agabey.
>
> Önerdigin liste yönetiminde bulunan cezalandirma ve yaptirim yöntemle
> ri
> bana kalirsa bu görüsle taban tabana celisiyor.
Agirligin pozitif yonlendirme olmasi fikrine katiliyorum.

Bunu liste yoneticisi daha dogrusu liste abeyi yada
kolesinin yapmasi zor ama, sorulara sss veritabanina atif
yapmak, "nasil soru sorulur?" ve benzeri metinlerin olmasi
gerekir diye dusunuyorum.

sss grubunda paralel olarak iyi calismasi, sıl sorulan
sorulari veritabanına aktarması yararlı olur.

Ama, liste yoneticisin elinde uygulayabilecegi bazı cezalar
olması gerekir. Bunları cok dikkatle, minimal bir
sekilde kullanmasini tercih ederim, ama ceza uygulamak
gerektigi zaman, kullanabilmek onemlidir.
Bu cercevede ceza/yaptirim yetkisinin verilmesine taraftarim.

Saygilar
Mustafa Akgul