[dernek] ÈFISO-8859-9?Q?E-posta_listelerinin_yeniden_yapılandırılmas??FISO-8859-9?Q?ı_hakkında?

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Thu 02 Sep 2004 - 21:23:30 EEST

Merhaba,

Bir süre önce sonuçlanan ve linux.org.tr e-posta listelerinin yeniden
yapılandırılması ile ilgili çalışmanın sonucu duyurulmuştu. Bu çalışma çok
yakında tamamlanacak.

Dernek listelerinin yönetilmesi konusunda (teknik anlamda değil...)
bugünkü duyuruda şu paragraf vardı:

"- E-posta listelerinde, listelerin konularına göre kullanıcıların
yönlendirilmesi için çalışmalar yapılıyor. Amaç, Herkesin listelerde
birbirini uyarmasından doğabilen üzücü durumların engellenmesi. Listelerde
yönlendirme görevini tüm listeleri aktif olarak düzenli okuyan Devrim
Gündüz üstlendi. Yönlendirme için nasıl bir yöntem izlenmesi gerektiği
konusunda çalışmalar sürüyor."

Şimdi sizlerden bu konudaki görüşlerinizi rica ediyorum. Benim aşağıda bir
taslağım var. Sizlerin de bu konudaki düşüncelerinizi almak istiyorum:

* Yanlış listeye e-posta atan kişiye özel bir ileti yazılması
taraftarıyım. Liste önünde yapılacak tartışmaların yarar getirmeyeceğini,
aksine küskünlük yaratacağını düşünüyorum.

* Her yeni liste üyesine kuralların olduğu bir e-posta gönderilir. Bu
e-postayı alan kişi liste kurallarını kabul etmiş olur.

* Liste kurallarınu ihlal edenlere belirli yaptırımmlar uygulanabilir.
Listede kavga çıkartmak, konu dışı e-posta atmak (kan aranıyor,
gmail hesabı aranıyor ...) gibi ihlallerde, aşağıda yazacağım
miktarlarda uzaklaştırma verebiliriz.

* Listedeki sorulara hakaret seklinde yanit verenlere ("Bunu sormadan once
Google'a baksana!" , "öküz müsün kardeşim, ne biçim soru bu" şeklinde)
aşağıda yazacağım miktarlarda uzaklaştırma verebiliriz.

   * Aynı iletiyi birden fazla listeye (genel duyurular hariç) atanlara
aşağıda yazacağım miktarlarda uzaklaştırma verebiliriz.

Yaptırımlar:

   * Kuralları ilk kez ihlal edenler liste yöneticisi tarafından e-posta ile
uyarılacaktır.
   * Kuralları ikinci kez ihlal edenler, 1 gün boyunca listeye e-posta
atamazlar, ancak listeden e-posta alabilirler.
   * Tekrarı durumunda, 3,5,10,15 ve 30 gün süre ile o listeye e-posta
atamazlar, listeden e-posta almaya devam ederler. Bu cezaların hepsini
tüketenlere süresiz olarak listeden uzaklaştırılma cezası verilir. (bu son
tümceyi tartışabiliriz)
   * Aynı kişilerin ceza süreleri boyunca aşka e-posta adresi ile üye
olmaları mümkün olduğu kadar engellenecektir.

Yorumlar?

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                          http://www.tdmsoft.com
                          http://www.gunduz.org