[dernek] Re: E-posta listelerinin yeniden yapilandirilmasi hakkinda

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 12:54:17 EEST

Merhaba,

On Fri, 3 Sep 2004, A. Murat Eren wrote:

> Bu durumda ozel iletiyi de kimin ya da kimlerin yazacaginin belirli olmasi
> gerekli sanirim, sonucta uyarilarin listeye yazilmasinin bir getirisi,
> uyariyi bir kisinin yapmasinin yeterli olmasini beraberinde getirmesi.

Bu konuyu bu listeye taşımamıştım aslında. Aklımda olan, liste
"ağabeyinin" bu 'uyarıyı' yapması. Daha önce de yazmıştım, bu uyarıyı da
listenin önünde değil, özel olarak yapılması önemli... Yoksa küsüp
gidenler çok olabilir.

Ayrıca, gönderilen her iletinin mutlaka daha önceden belirlenmiş bir
adrese CC'lenmesi ve o adresin loglanması da gerekiyor. Ahmet ya da Ayşe
ile değil, örneğin "listeyon@liste.linux.org.tr" ile bağlantı kurulmasında
fayda var.

> Belki diger ve daha onemli bir getirisi olarak da bir daha ayni hatayi yapma
> potansiyeli barindiranlarin bu uyariyi gorunce kendilerine gelmeleri ve
> yavasca liste kulturune asina olmalari.

Katılıyorum.

> Kurallarin uygulayicisi kisi ya da kisiler olabilir ve onlar liste onunde
> uyarabilirler insanlari mesela, isim kullanarak ya da kullanmayarak. Boylece
> ayni hatayi ilerde yapacaklar yol yordam ogrenir.

Ben bu konuda çok niyetli değilim.

Yeni altyapı konusunda sunucuyu yöneten Nihat ile konuşamadık henüz ama
eğer Mailman kullanırsak, mailman'in aylık düzenli iletileri içine genel
uyarıları gömebiliriz, ne dersiniz?

> [...]
> gelen postlarin moderasyona tabi tutulmalari gerekliligine kadar gider bence.
> Listeden uzaklastirma cezasi alan kisinin muhakkak cevap hakki dogacaktir
> kendince, cevap hakkini kullanmaya kararli olanlarin bir kismi da saldirganca
> tavirlar icerisine girecektir hatta.. Listeye huzursuzluk vermek isteyen bir
> kisiyi hic bir kosulda engelleyemeyiz elbette, fakat uzaklastirma cezasi ile
> onu kendisine getirmeye calismamiz ters tepebilir diye korkuyorum. Bu konuda
> baska ne yapilabilir tam olarak bilemiyorum fakat uzaklastirma iyi bir yontem

Burada cellat yok :) Yıllardan beri listelerin üyesiyiz, kaç defa bu
duruma gelebilecek bir sorun yaşadık ki? Ben yine iyimserim, önemli bir
sorunun çıkacağını ve bizim de 'kuralları' uygulamak durumunda
kalacağımızı sanmıyorum.

Amma velakin, orada bir "yaptırımın" olmasında yarar görüyorum; caydırıcı
etkisi olması açısından.

Yoksa her seferinde bir uyarı, bir uyarı daha...

Alternatif varsa tabii ki bulalım. Ama şu anda kötünün iyisi gibi bu.

Ne demişler, "Nus ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın
hakkı kötektir :-) "

Vakit ayırdığın için teşekkürler.

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                         http://www.tdmsoft.com
                         http://www.gunduz.org