Re: [Dernek] Acik kaynak kodu tartismasi

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 18 Oct 2004 - 15:00:10 EEST

> LKD'nin global ekonomik bakisini bilemem, ancak benim MILLI ekonomik
> gorus acimdan sadece ozgur olmasi degil, politik ve milli ekonomik
> artilari sebebiyle de Linux'u destekliyorum, Turkiye'de Linux
> kullanilmasini arzuluyorum.
> Acik Kaynak Kodu olmasi, guvenlik nosyonu disinda ulkelerin milli
> politikalarini cok fazla etkilemiyor. Ekonomik olmasi hususu ise "bugun
> icin" bakildiginda epey "tartisilabilir" bir konudur. Teknik olarak
> bakan arkadaslar sanirim "kodu minciklayabilme ozgurlugune" kendilerini
> fazla kaptirmis olacaklar ki cercevenin icindeki resme degil sadece
> [...]
LKD'nin hneuz yetrince tartiislmis "resmi" bir gorusu yok.
Ben kisisel olarak bir kac sey ekleyeyim.
Linux ve ozgur yazilim hareketi, Turk ekonomiisni bilgi ekonomisine tasimak
icin hayati onemdedir. Bu sadece, lisans ucreti olarak milyon-milyar
olcusunde YTL'nin yurt disina gitmesinin onlenmesiyle sinirli degildiir. Ulked
e bilisim sektorun gelismesi, okullarin, kamunun ve kobi'lerin yerli yazilimla
calismasi acisindan da onemlidir.
Acik kaynak kod felsefesi, bu yazilimlarin ulk ekosullarina, yerli
calsianlarca uyarlanmasi, her kademede bilisimci yetismesi, acisidn
onemlidir. Guvenlik gereceklerin yaninda yazilim ihracati icinde acik
kaynak kod felsefesinde yetismis kadrolara gereksinim oldugunu dusunuyorum.

Saygilar
Mustafa Akgul