[dernek] Re: genel kurul ve senligin ardindan - 3

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 27 May 2004 - 13:11:21 EEST

Merhabalar,

Burada 2 konuya değinmişsiniz,

1)LKD özel şirketleri denetleyemez, yetkilendiremez, onlara izin
veremez, tüzüğümüzde yok vs...

"Yetkilendirmek, denetlemek, izin vermek" çok sert hatları olan şeyler.
Yani, sanki bizim iznimizin dışında kimse hizmet veremez, verirse
cezalandırmak gibi bir gücümüz varmış gibi... Tabi yok öyle bir şey, oda
değiliz. Ama, bence, linux'la ilgili iyi hizmet vermenin, etik, teknik,
bir takım standartlarını, tavsiye niteliğinde, oluşturmalı. Böyle bir
envanter yapılıyorsa, veritabanı oluşuyorsa, "bu işi iyi yapanlar
şunlardır." veya "bu standartlara uygun yapanlar bunlardır" diyebilmeli
bir şekilde. Ben hep tecrübe, çalışan vs olarak düşünmüştüm, bir başka
öneri "Müşterilerin firmaları değerlendirme, not verme imkanı olsun"
idi, bu da mantıklı... Yani tavsiye ve güvenilirlik anlamında, bir
filtre, bir sınıflandırma benim dediğim. Yoksa isteyen istediği gibi
çalışır, müşteri kimden memnunsa ona gider, serbest piyasa...

2)LKD'nin para karşılığı iş yapmaması

Birincisi, bu Envanter kapsamında neden bu gündeme geldi anlamadım. Bu
rehber basılırsa, reklam alalım tartışmalarından ötürü mü? Reklam da mı
almayalım? Reklam almayacaksak, maliyetini nasıl karşılayalım? Reklam
da, mesela "destekçi şirket" kapsamına girmez mi?

Artı aslında, dernek verdiği eğitime ücret isteyebilir, tüzüğe de yasaya
da aykırı değil. Aykırı olan şey, dernek kaynaklarının kişisel çıkarlar
için kullanılması. Ancak, üyelerin başka çekinceleri var, "Eğitim
firmalarıyla rekabete girmemek" (ki aslında, ücretsiz eğitimle, daha
beter rekabet etmez miyiz? rekabet etmeyeceksek, hiç eğitim
vermemeliyiz), "kar amacı gütmemek" gibi, o yüzden dernek bunu tercih
etmeyebilir. Ancak, yeri gelir, başka seçenek kalmaz, bir projenizde,
bir yer kiralayıp, oraya maaşlı adam oturtmadan o işi yapamayacağınız
ortaya çıkar, AB desteği falan da alamazsanız, bakarsınız, o işi yapmak
için bir şeyleri ücretli yapmaya mecbur kalmışız. Ya da şirketler
eğitimi desteklemek için öyle şartlar koymuş ki, ücretsiz eğitim vermek
mümkün, ama tarafsız olmayacak. Mesela dernek eğitimlerine atıyorum
Novell sponsor olmuş, kirayı da karşılıyor, eğitmen de veriyor ama
içeriğe "Novell Redhat'den iyidir", "Novell'in ücretli ürünleri
harikadır" gibi mesajlar serpiştirilinmiş. Ben şahsen, maliyetlerin,
eğitime alınan ücretle karşılanmasından, bu şekilde tarafsızlığın
bozulmasından çok daha az rahatsız olurum. Ha bu şahsi görüşümdür,
dernek farklı karar alır, o ayrı.

Tabi bunlar, projeler netleştikçe, maliyetler ortaya çıktıkça
belirlenecek şeyler, ben de isterim herşeyi kendi imkanlarımızla
gönüllü, ücretsiz yapalım, projeye göre tüm diğer finans seçeneklerini
öncelikle inceleriz.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.