[dernek] Re: genel kurul ve senligin ardindan - 3

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 13:55:53 EEST

Merhaba,

On Thu, 2004-05-27 at 13:11 +0300, Özer Tayiz wrote:
> [...]
> bir takım standartlarını, tavsiye niteliğinde, oluşturmalı. Böyle bir
> envanter yapılıyorsa, veritabanı oluşuyorsa, "bu işi iyi yapanlar
> şunlardır." veya "bu standartlara uygun yapanlar bunlardır" diyebilmeli
> bir şekilde. Ben hep tecrübe, çalışan vs olarak düşünmüştüm, bir başka
> öneri "Müşterilerin firmaları değerlendirme, not verme imkanı olsun"
> idi, bu da mantıklı... Yani tavsiye ve güvenilirlik anlamında, bir
> filtre, bir sınıflandırma benim dediğim. Yoksa isteyen istediği gibi
> çalışır, müşteri kimden memnunsa ona gider, serbest piyasa...

Bence bu kuralların bir sonu yok. Herkese eşit uzaklıkta olabilmek için
listenin firma adına göre sıralanmış olarak, yalnızca logo ve URL ile
birlikte görüntülenmesi yeterli, hatta belki fazla bile.

http://codec.linux.org.tr/?p=firmalar

adresinde:

        Bu listeye eklenmek için ne gerekiyor?

        Herhangi bir firmanın bu liste içerisine eklenmesi için web
        sitesi içerisinde Linux ile ilgili hizmetler sağlandığının açık
        bir biçimde belirtilmesi dışında bir koşul bulunmamakta.

yazmıştım. Sanırım yeterli. Abartmayalım.

> [...]
> için bir şeyleri ücretli yapmaya mecbur kalmışız. Ya da şirketler
> eğitimi desteklemek için öyle şartlar koymuş ki, ücretsiz eğitim vermek
> mümkün, ama tarafsız olmayacak. Mesela dernek eğitimlerine atıyorum
> Novell sponsor olmuş, kirayı da karşılıyor, eğitmen de veriyor ama
> içeriğe "Novell Redhat'den iyidir", "Novell'in ücretli ürünleri
> harikadır" gibi mesajlar serpiştirilinmiş. Ben şahsen, maliyetlerin,
> eğitime alınan ücretle karşılanmasından, bu şekilde tarafsızlığın
> bozulmasından çok daha az rahatsız olurum. Ha bu şahsi görüşümdür,

http://codec.linux.org.tr/ adresinde:

        Nereden yardım alabilirim?

        LKD kar amacı gütmeyen bir organizasyon olduğundan bireysel yada
        kurumsal Linux desteği vermemektedir. Buna karşın, herkesin
        Linux ile ilgili çeşitli konulardaki sorularını sorarak yanıt
        bulabileceği e-posta listeleri ve ülkemizde Linux konusunda
        kurulum, eğitim, destek ve danışmanlık hizmeti veren şirketlerin
        yer aldığı bir liste sağlanmıştır.

yazmıştık. "Eğitim"lerden sağlanacak gelirler konusunu tartışmaya değer
buluyorum, ancak LKD'nin sağlayabileceği hizmetlerin ve faaliyet
alanlarının açık biçimde sınırlanması+duyurulması+belirlenmesi
konusundaki düşüncelerimin bir kısmı üstteki paragrafla örtüşüyor.

Saygılar,

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant