[dernek] Re: genel kurul ve senligin ardindan - 3

From: Tayfun Türek (tturek@e-kolay.net)
Date: Thu 27 May 2004 - 11:18:04 EEST

Arkadaşlar,

mesajları sabırla izliyorum, dernek konusunda biraz fazla heyecanlanıp
hayal gücümüzü zorladık galiba.
Benim bildiğim kadarıyla, Dernekler Kuruluş Tüzüklerinde belirtilen
konular dışında bir faliyet gösteremezler, aynı şey Ticari Şirketler
içinde geçerlidir. LKD nin tüzüğünü henüz tam olarak okumadım ama,
Ticari faliyet gösteren şirketleri denetlemek, yetkilendirmek yada
belirli konuda çalışmalarına izin vermek gibi bir yetkisi olduğunu
sanmıyorum. LKD nin ticari faliyette bulunmak gibi bir misyonuda yok
sanırım, olsaydı dernek değil şirket olarak kurulurdu. LKD, Linux un
kullanımının yaygınlaştırılması, özellikle gençlere tanıtılarak gelecek
nesillerin M$ dan bağımsız ve özgür bir yazılım kültürüne katılmasını
sağlamak, kullanıcılar arasında bilgi ve deneyim paylaşımı sağlamak, M$
a karşı dayanışma içinde olmak gibi işlevi olmalı. Gönülü üyelerce
çalışma gurupları kurularak gereken özgün yazılımların
yerelleştirilmesi, dökümantasyonu, vede yeni yazılımlar geliştirilmesi,
kamu yararına çalışan kurumlara okullara Linux un girmesi ve
yaygınlaştırılması için destek ve eğitim verilmeli. Özellikle
öğrencilere ve öğrenmek isteyen kişilere Linux eğitimleri bedava olarak
verilmeli, çünkü derneklerin doğasında gönüllülük vardır, bir karşılık
bekleyerek iş yapılmaz. Gereken finansal destek ise bazı ürün satışları
( CD, Dergi, Tişört, Şapka...) ve detekçi şirketler kanalıyla ve
gönüllü bağışlarla olmalı. Ben böyle düşünüyorum :)

Tayfun Türek