[dernek] Re: genel kurul ve senligin ardindan - 3

From: Özer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 27 May 2004 - 09:50:40 EEST

Merhabalar,

Bunu başarı öyküleri ile şu şekilde birleştirsek: Linux'la ilgili
başarılı uygulamalarını şirketler bize göndersin, ondan sonra Envanter'e
koyalım. Yani, referansa, önceden yapılan işlere göre envantere katalım.
Şu anda bazı toplama bilgisayar satan şirketler var, fiilen Linux
desteği vermiyorlar, ama Win Lisansı ödemeyip, fiyat düşürmek için,
Fedora, Mandrake gibi dağıtımlarla, toplama bilgisayar veriyorlar... bu
gibi durumları açık belirtmek lazım.

Mesela ben "iş geliştirme danışmanlığı yapıyorum, KOSGEB'le birlikte
neler yapabiliriz?" dediğimde, "Buyrun burada bizim danışman envanteri
formumuz var, doldurun, şuraya gönderin, ihracata yönelik imalat yapan
firmaların sizden aldığı danışmanlığın %70'ini karşılıyoruz (bu karar
bizim tasarrufumuz) kendi kriterlerimize göre." dediler. Envanter
başvuru formunda, danışmanlık yapılan her alan, her çalışan, tecrübesi,
eğitimi, her alanda en az 3'er memnun müşteri gibi alanlar var. Envanter
oluşturacaksak, bence biz de böyle yapalım.

Bir de kriterleri, standartları belirlemek lazım. Kablo çakmayı, sonra
da "windows file sharing" ayarı yapmayı bilip, başka bir şeyden
anlamayan bir sürü şirket var "Network kurulumu, bakım, teknik destek"
hizmetleri verdiğini söyleyen. Son baktığımda Ankara'da 1200 Bilişim
Danışmanlığı firması vardı, 120'si işini iyi yapıyorsa şaşarım. "Network
kurar, destek veririm" diyen adamdan, mesela, LPI-1 düzeyinde 2 çalışan
"Çözüm geliştiririm" diyene, bir de LPI-2 düzeyinde çalışan, falan gibi
şartlarımız, kriterlerimiz olmalı...

Ücret konusu, bence sadece basılı olunca söz konusu olsun. Yani temel
kayıt ücretsiz olsun, ama reklam verir gibi, kartvizit, çeyrek sayfa vs.
gibi alanlar için de şirketlerin vereceği ücretler belli olsun. Böylece,
basılı sürümü kendi maliyetini karşılasın (telefon rehberi gibi, linux
firmaları rehberi) . Bir nevi "Linux Firmaları Rehberi Sponsorları" gibi.

Bir de bayağı büyük bir portföye ulaşmak lazım basılı olanı için, şöyle
bir 1000 şirket olacak ki, anlamı olsun rehberin. Sonra hedef kitlesi,
dağıtımı falan var, basmakla da bitmiyor, bayağı ciddi iş. O yüzden,
başlangıç için, web yeterli bence.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.