[dernek] Re: genel kurul ve senligin ardindan - 3

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 10:18:59 EEST

Özer Tayiz wrote:
> Bunu başarı öyküleri ile şu şekilde birleştirsek: Linux'la ilgili
> başarılı uygulamalarını şirketler bize göndersin, ondan sonra Envanter'e
> koyalım. Yani, referansa, önceden yapılan işlere göre envantere katalım.

Sevgili Ozer,
Bence envantere giris "basari oykusu"'ne baglantili olmamali. Pek cok
firma ufak-tefek Linux isi yapiyor ve basari oykusu sayilabilecek bir
ornek proje uretememis olabilir. Ben kucuk firmalarin fiili olarak
dislanacagi bir yapi kurmamak taraftariyim.

> Mesela ben "iş geliştirme danışmanlığı yapıyorum, KOSGEB'le birlikte
> neler yapabiliriz?" dediğimde, "Buyrun burada bizim danışman envanteri
> formumuz var, doldurun, şuraya gönderin, ihracata yönelik imalat yapan
> firmaların sizden aldığı danışmanlığın %70'ini karşılıyoruz (bu karar
> bizim tasarrufumuz) kendi kriterlerimize göre." dediler. Envanter
> başvuru formunda, danışmanlık yapılan her alan, her çalışan, tecrübesi,
> eğitimi, her alanda en az 3'er memnun müşteri gibi alanlar var. Envanter
> oluşturacaksak, bence biz de böyle yapalım.

Firmalara doldurtacagimiz formun detaylarini ilgili calisma grubunu
olusturduktan sonra hep birlikte belirleriz. Calisan sayisi, bir onceki
yil cirosu, yuksek muhendis ve doktorali personel, calisanlarin sahip
oldugu sertifikalar gibi pek cok form alani tanimlayabilir ve kapsamli
bilgiler derleyip envanterde sunabiliriz.

> Bir de kriterleri, standartları belirlemek lazım. Kablo çakmayı, sonra
> da "windows file sharing" ayarı yapmayı bilip, başka bir şeyden
> anlamayan bir sürü şirket var "Network kurulumu, bakım, teknik destek"
> hizmetleri verdiğini söyleyen. Son baktığımda Ankara'da 1200 Bilişim
> Danışmanlığı firması vardı, 120'si işini iyi yapıyorsa şaşarım. "Network
> kurar, destek veririm" diyen adamdan, mesela, LPI-1 düzeyinde 2 çalışan
> "Çözüm geliştiririm" diyene, bir de LPI-2 düzeyinde çalışan, falan gibi
> şartlarımız, kriterlerimiz olmalı...

Ben buna katilmiyorum. Biz bir envanter olusturalim, cok kotu ya da
uygunsuz olanlar ile ilgili sikayetlerin gelebilecegi mekanizmalari
nasil olusturacagimizi, curuk yumurtalari adilane bir bicimde nasil
eleyebilecegimizi de firma temsilcileri ile birlikte belirleyelim.

> Ücret konusu, bence sadece basılı olunca söz konusu olsun. Yani temel
> kayıt ücretsiz olsun, ama reklam verir gibi, kartvizit, çeyrek sayfa vs.
> gibi alanlar için de şirketlerin vereceği ücretler belli olsun. Böylece,
> basılı sürümü kendi maliyetini karşılasın (telefon rehberi gibi, linux
> firmaları rehberi) . Bir nevi "Linux Firmaları Rehberi Sponsorları" gibi.

Ucret bence yalnizca reklam verenler icin gecerli olmali. "Sari
Sayfalar" gibi firmalarin buyukluklerine/paralarina gore yer alabildigi
bir envanter yapmayalim, sadece 4-5 firmadan alacagimiz reklam paralari
bize envanterleri bastirir bence...

> Bir de bayağı büyük bir portföye ulaşmak lazım basılı olanı için, şöyle
> bir 1000 şirket olacak ki, anlamı olsun rehberin. Sonra hedef kitlesi,
> dağıtımı falan var, basmakla da bitmiyor, bayağı ciddi iş. O yüzden,
> başlangıç için, web yeterli bence.

Mutlaka... Belki ilk alti ay - bir yil basmak mumkun de olmayabilir. Ama
bu onemli degil.. Biz buyuk dusunelim, kucuk lokmalara bolup yavas yavas
yeriz...

Cokca karsit gorusteyiz ama sanirim dogrusunu bulacagiz. Mumkun olursa
bu tartisma icin bir ayri listeyi CG kurulumu oncesinde acabilir miyiz?
Bu listedeki herkes bu tartismanin devamini izlemek istemiyor olabilir
diye tahmin ediyorum...

sevgiler, selamlar.

--
Burak DAYIOGLU
Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.