[dernek] Rv: Re: genel kurul ve senligin ardindan - 3

From: Bora (bora@boragungoren.com)
Date: Thu 27 May 2004 - 08:32:36 EEST

Merhaba,

Bu belirsizligin cozumu firmalarin egitilmesi ve sertifikalandirilmasindan
geciyor. Ancak bu envanter olusurulmasindan cok daha zor bir durum demek.

Ayrica bu sekilde bir cozum "yetkilendirme" soru isaretlerini ortaya
koyacaktir. Yetkilendirme verme "yetki"si bizim meslek odasi, ticaret odasi
gibi bir yapida olmamizi gerektirebilir. Hukukcu arkadaslara soralim.
Derneklerin bu tur yetkilendirme calismalarinda bulunmasinin yasal sakincasi
var mi?

Alternatif bir sey; firma ile calistigini belgelendirebilen (fatura?)
kisilerin ve kurumlarin firma hakkinda yorum yazabildigi bir puanlama
sistemi olmasi. Internet'deki dukkanlarin yaptigini yapabiliriz. Puanlar da
insanlarin verdigi ve dernegin goruslerini yanistmayan seyler olur. Sadece
yorumlarin yazildigi tarza bir filtreleme uygulanir. Kimse kufur etmesin
sitede.

Ancak bu sistemin yonetimi ve tacize acik olmasi da ayri bir sorun.

Acaba buyuk ticari yazilim sirketleri cozum ortaklarini, dagitimcilarini
nasil idare ediyorlar? Bu konuda birden fazla onemli sirketi detayli
ornekleyebilirsek o zaman onlardan dersler cikartabiliriz. Yok boyle bir
bilgi ortaya koyamazsak ben ODTU Isletme bolumu'nde bu tur konularda calisan
bir hocamizi kafalayabilirsem; bu konularda bir arastirma da yapabiliriz.
:-)

Burak'in fikri sonucta cok guzel ama sistematik bicimde ele alirsak bir iki
aya kadar cok olgun cok guzel bir sey yaratiriz diyorum.

Sevgiler.

Bora.