[dernek] Re: Projeler, lkd-cafe-lokal

From: Arda CETIN (arda@linux-sevenler.org)
Date: Tue 11 May 2004 - 22:59:15 EEST

Quoting Ozer Tayiz <info@teknobilge.com>:

> Merhabalar,
Selamlar,

> [...]
> düzenli olarak veririm, programı aksatmam, yeter ki faaliyetlerden ucret
> alınmasın, onu lütfen açıkça yazın, bilelim. Bu duzeyle sureklilik
> isteyen işleri, 1-2 aydan sonra, bütünüyle ücretsiz götürmek, genellikle
> biraz daha zor bir iştir. Ama siz, ve eğitim verebilecek düzeydeki diğer
> arkadaşlar, eğer bu düzeyde gönüllülerse, elbette, ben de isterim,
> ücretsiz eğitim verilsin... Elbette imkansız değil, bunun için de
> yeterince gönüllü varsa. Ama ücret alınsa da, bence tu-kaka günah,
> kıyamet alameti, dünyanın sonu da değil.

Hatirlatmak isterim, http://seminer.linux.org.tr adresinde bir cok duzenlenmis
ve duzenlenecek olan seminerler mevcut.Ve tumu ucretsiz.Tumuyle gonullu
penguenlerin organize ettigi bir etkinlik zinciridir...

> Bir de o zaman şöyle sorunlar da çıkar. Ücretsiz eğitim dediniz, toplam
> önümüzdeki 3 ay boyunca 20 kişiye eğitim verebilecek kapasiteniz var.
> Ücretsiz dediğiniz için 100 kişi başvuracaktır. Siz 20'sini
> seçeceksinizdir. Bir aydan sonra, onlardan 10'u, belki daha fazlası,
> devam etmeyecektir. Önemli bir kısmı, "nasılsa bedava" diye, sadece
> merak için gelmiş olacaktır. Kursu 2-3 kişiyle tamamlarsınız. Bu tür
> fireler, ücretli kurslarda, daha az olur.

Egitim konusu onceden de konusuldu.Hatta LKD Seminerleri Egitim CD'si bile
dusunuldu.Tuzuge gore yapilabilir bisey.Bu konudan bir sonuc cikti mi haberim
yok acikcasi...

> [...]
> mekan bile, kirası ıvır zıvır derken, nerden baksan ayda 1 milyar
> masraf. Nasıl karşılanacak? Kaç üyeden ne kadar aidatla karşılanacak?
> 100 üyeden ayda 10'ar milyon aidat toplasak olur deseniz, iyi, ama, her
> ay herkesden düzenli aidat toplayabilecek misiniz? Para işleri zordur,
> şu haliyle kayıt tutmak zor, her ay aidat toplamanın, kayıtlarını
> düzenli toplamanın zorluğu 12 kat artacak mesela... En azından, bir
> muhasebeci ile anlaşıp, defterleri düzgün tutmakta ücretli bir yardım
> alınması gerekebilir, o bile masraf, ya da ücret...

Ayda bir aidat alinmasi konusunu arastirmak gerekiyor.Benim bildigim dernekler
yillik aidat alabiliyorlar.

> [...]
> bilgisayara 5000$, boya badana, depozito ıvır zıvır için bir-birbuçuk
> milyar, şöyle bir 8-10 milyar ilk maliyeti var. Kafadan 1 Milyar da ayda
> sabit gider olur. Ayına göre, yazı kışı telefonu interneti derken,
> masrafların 1,5 milyarı bulduğu da olur. Eğer, burada düzenli ve ücretli
> bir eğitim vermeyi başarırsanız, finanse etmek daha kolay olur. Dersiniz
> ki, benim 15 bilgisayarım var, burada ben sürekli 2 sınıf açsam, ayda 50
> Milyona Linux eğitimi veriyor olsam, masrafı çıkarırım. (Fiyatlar
> araştırılır, ben kafadan kabataslak attım...)

Eminim bu linux internet kafe ve lkd lokali benim gibi bir cok kisinin istegi.
Gerci ben biraz daha buyuk dunusmustum buyuk, iki katli bir mekan, 30 PC vs..
Yapabilen varsa bir adim one ciksin :-)

> Dediğim gibi, herkesin önerilerini bekliyorum, seçenekler açık:

Bence dernegin en buyuk eksikligi yeteri kadar organize, orgutlenmesi ve
subelesmesinin olmamasi.Yeni yeni Izmir ili ile basladi.Umarim hizli gelisir.

> Herkesden yorum bekliyorum... her seçeneğin artıları eksileri var... Ve
> maalesef herşeyin bir maliyeti var... Gökten zembille kimse bize
> karşılıksız bina verip, sabit masraflarını karşılamayacak, piyangodan
> para da çıkmayacak, uzak bir akrabamızdan miras ta kalmayacak...

Aslinda iyi fikir, bana loto ciksa ilk yapicagim islerden biri olurdu :-))

> Herkese yorum ve düşünceleri için teşekkürler,
Yaratici fikirler icin ben tesekkur ederim.

--
Arda CETIN
arda~linux-sevenler.org       arda~linuxmarket.org