[dernek] Re: Rv: Re: Rv: Re: lts projesi

From: Kevser Gocmen Topal (kevser@boun.edu.tr)
Date: Wed 12 May 2004 - 02:17:40 EEST

Oncelikle bu mailin LKD nin yaklasan onemli etkiligine katkisini anlayamadim.
Amacimizdan sapmamali ve hep bir adim daha ileri gidebilmeliyiz bence.
Mesajlarimiz bir MESAJ vermeli.

> Valla, universitelerde ders kitabi olarak okutulan bir iki kitabim var.
> Akademik ortami da ilk okul donemimden beri koklarim. Yurt icinde yurt
> disinda tezmis, dersmis nasil yurutuluyor bir parca biliyorum. Aynen dedigim
> gibi olur.

Ikincisi Ulkem genelini ilgilendiriyor. Mezun oldugun okulu bilmesem Tanzanyadan
mezun oldugunu dusunecegim. Ders kitabinin adini ve hangi Universitede
okutuldugunu ozel olarak bana yollar misin?

> Sadece lisans ustunde oyle bir ozgurluk vardir. Gerisinde benim dedigim gibi
> oluyor. Hatta cogu yerde lisans ustu bile ayni sekilde yuruyor.

Ilgilenene her asamada ozgurluk vardir yoksa konulmalidir. LKD de bir suru
lisans ogrencisi yok mu ben mi yanlis biliyorum.

> Yuksek lisans dersi olmayan "yeni" bir dersin acilmasi icin bir mufredat ve
> haftalik bolumlendirilmis ders programi en az "6 ay-1 yil" onceden bolum
> baskanligina sunulur. Oradan fakulteye gider onay alir, vs. Bu surec 2-3
> ayda bir yapilan bolum ve fakulte kurulu toplantilari nedeni ile zaten en az
> 6-8 ay aliyordur. Dolayisi ile onceden sunulmalidir.

Benim okudugum universitelerde asla boyle olmadi yada ben kopyaci ogrenci
olmadim buldugumla yetinmedim.

> Bu sunum icinde kullanilacak ders kitabi listesi de olur. Ancak cok cok yeni
> alanlarda ders notu kabul edilir, o da 4. sinif dersi filan olursa. Buna ek
> olarak dersin amaclari, islenis bicimi, vb. bir cok sey sunulur.
>
> Bazi dersler 15 yil ayni icerikle verilir cunku bu surec ogretim uyesinin
> canini sikar. Ugrasmak istemez. Akademik insanlar evrak isini hic sevmez.
> Ugrasamaz. Orada kolaya kacar.

Kitle dersleri genel gecer derslerdir ve evet icerigi cok degismez islenis
bicimi degisir. Kimya icin konusayim temel kimya her gun degisen bir kavram
degildir.15 degil bir cok sey Toricelli den bu yana aynidir.

> [...]
> evrakta "Windows" der, o da "Windows", bu da "Windows" (ii) laboratuarlar
> zaten XP'ye guncellenmistir yeni alinan bilgisayarlar ile. Ama XP'den
> Linux'a gecirmek gerekince o zaman is degisir. Yeni evraklar yazilacak, vs.
> Bilgi Islem ile konusulacak (ayri evrak isi, bir de karsilikli kasintilik
> yapan insanlarin makam savasi, yine akademisyenlik bir is degil) vs. Cok is.
>
> Bunlari yapana kadar makale yazmayi tercih eder hocamiz. Kimse onun mufredat
> guncellemesine odul vermez, terfi vermez. Yayindan baska sey odullendirilmez

yayin yapmakda denilenin aksine kitap takibiyle degil baska yayinlar takibiyle
olur. Yayin yapabilen kisi konusunu iyi biliyordur. Konusunu iyi bilen kisi
yede anlatmak zor gelmez kasintilarla ugrasmak zor gelmez.

> Bir olasilik dersin adi ile icinin ilgisi dahi olmamasidir. Ona kabulum var
> ama onun da sinirlari var.
>
> Ozel universitelerde super yayin yapsa bile hocamiz iyi ders anlatamiyorsa
> isten atilir. O yuzden gecen yazilarda guncel ne varsa ozel universitelerde
> saydik. Bir de okuluna asik, egitim verme isine asik hocalarin oldugu
> oturmus bir kac devlet universitesi. Bunun disinda isler cok farkli.

Butun egitimciler ilk ogrenci ile karsilastiklari andan itibaren egitimcidirler
ve az veya cok yaptiklari ise asiktirlar veya oyle olmalidir. Evet burasi
Turkiye evet dolaplarin dondugu bir Ulke de yasiyoruz. Ama bunu kabullenmek
bastan kaybetmektir yada kabullemek isimize geliyordur.

> Sevgiler.
>
> Bora.

Ben bir akademisyenim yaptigim isin onurlu bir is oldugunu dusunuyorum.
Genc veya yasli dinazorlarla ugrasmak bu isin bir parcasi ise bunu bir
akademisyen cok iyi yapar. Hele Turkiye de yapmalidir.

Bir liste uyesi vardi, mailini anama kufretseniz cevap vermeyecegim diye
bitirmisti

Bende oyle bitiriyorum
bu maile gelecek cevabin cevabi olmayacak
LKD kazansin