[dernek] Re: lts projesi

From: Mehmet ULUER (muluer@baskent.edu.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 18:02:26 EEST

Merhaba,

On Mon, 10 May 2004, [ISO-8859-1] Tayfun Trek wrote:
> ncelikle, ABD deki birok okul
> M$ un lisans takibat?n ? artt?rmas? sonucu linux a gemek zorunda kald?
> vede bu artarak srmekte. zellikle
bildigim kadariyla Newyork univ.lerinde durum boyle degil. subat ayinda
'Rensselaer Polytechnic Institute' da bulundum, onlarin politikalari su
sekilde: oncelikle okula yeni kayit yaptiran her ogrenci, kendilerinden
laptop(winxx yuklu: http://www.rpi.edu/laptops/) almak zorunda. sonrasinda
kucuk paralarla yazilim guncellemelerini yapiyorlar.

On Tue, 11 May 2004, Murat Gezer wrote:

> ozel universitelerden Linux labi olan galiba bir Sabanci birde Fatih
> Universitesi var. Kadirhast Uni. Solaris labi vardi.

> Bahcesehir Universitesinde var. Sabanci , Bogazici ve ITU de yukseklisans
> seviyesinde . Fatih Universitesinde iki donemdir disaridan ogrenciler de acik
> ucretsiz Linux kursu bulunmakta

Nasil yani?
yetersiz olmakla birlikte, gunumuzde pek cok universitede, herhangi bir
istemci uzerinde, herhangi bir linux sunucudan 'terminal' alinarak yaptirilan uygulamalar
zaten mevcuttur. Baskent bilg. muh. bolumunde, benim yogun cabalarim ve
Berk D. Demir'in gecmiste verdigi emegin sayesinde su anda 4 ders bu sekilde
yurutulmektedir. ayrica end. muh. bolumu ogrencileri de optimizasyon
ile ilgili uygulamalari bu sekilde yapiyorlar. Dogu Akdeniz univ.de 10
yili askin zamandir hizmet veren guclu bir altyapi var. vs. vs.

bence oncelikli amacimiz, bilgisayar kullanimini gerektiren her turlu
dersin iceriginin/mufredatinin, linux ile entegrasyonunu/butunlesmesini
saglamak olmalidir. bu konuda akademik LKD uyelerine cok is dusuyor.

msdn academic alliance (msdnaa) programini onemli bir tehlike
olarak goruyorum. elimizde, bu olusumdan gelen zibilyon tane
cd/dvd/lisans/kitap var. bu olusumun gercek hedefi yeni
yetisen muhendislik fakultesi (ozellikle bilgisayar) ogrencileri. msdnaa
olusumuna alternatif olabilecek bir calisma icinde bulunabiliriz. winxx uzerinde matlab
kullanmaya mecbur edilen bir elek./elekt. ogrencisi: "bir isletim sistemi
ancak bu kadar yavas olabilirdi" diyebilecek kadar linux kullanicisi
olmasini saglamaliyiz. bitirme projelerinde yarisma duzenlenmesi ve kayda
deger oduller verilmesi, bir baska onerim olabilir.

saygilarimi sunarim.

Not: ben yeni bir uyeyim ve cok az kisi taniyorum. yeni uyelerin oy
kullanmasini anlamli buluyormusunuz?

Mehmet Uluer
http://www.cs.baskent.edu.tr/~muluer