[dernek] Rv: Re: lts projesi

From: Bora (bora@boragungoren.com)
Date: Tue 11 May 2004 - 18:00:50 EEST

Merhaba,

Bir universitede nasil Windows dersi yoksa Linux dersi de olmaz. :-) Ama
"bilgisayar dersi" olur, "isletim sistemleri" dersi olur, "...da bilgisayar
uygulamalari" dersi olur.

Gecenlerde YOK'un MYO'lar icin hazirladigi program orneklerini inceledim.
Linux da listelenmis, Gorkem'in kitabi da ornek kitap olarak listelenmis.
Peki kac MYO'da Linux ogretiliyor?

Altyapi hazir aslinda. Cerceve cok onceden cizilmis. Sadece bunun icini
doldurmak onemli. Universiteler wiki'lere, haber gruplarina, xxx.org lara
guvenerek ders acmaz. Onlar icin formel hazirlanmis ders kitaplari, sinav
ornekleri filan hazirlamak gerekir. "Akademik ortam" dedigimiz de zaten
boyle bir sey. Biraz hantal gozukebilir ama kim hantal degil ki?

Bilgisayar laboratuarlarinda Linux kullanilsin istiyoruz. Bir gidip bakalim,
ODTU yada Hacettepe yada Inonu Universitesi... Farketmez en az 15-20 degisik
uygulama yazilimi var o bilgisayarlarda. Hepsini gecirmeden yada uygun
denkleri olmadan Linux'a geciremeyiz o laboratuarlari. Sadece Open Office
ile olmaz.

Bilgisayar Muhendisligi bolumu isini GNU araclari ile halledebildigi icin
Linux'a gecer. Peki diger bolumler?

Elektrik Elektronik Muhendisligi bolumu icin 10-12, Endustri Muhendisligi
icin 10-12 yazilim biliyorum ben. Bir muhendislik fakultesi en az 100'e
yakin yazilim kullaniyor diyebiliriz. Simdi ne olacak?

Bu yazilimlarin en kritiklerinin saptanip yazilmasi gerekli. Oyle
"birileri"nin yazmasini beklemek ile de olmaz. "Biz" yazacagiz.

Ne kadar komik gelirse gelsin boyle cabalar olmadikca akademik ortamlarda
ogrencilerin tikir tikir Linux kullandigini goremeyiz.

Bora.