[dernek] Re: lts projesi

From: Tayfun Türek (tturek@e-kolay.net)
Date: Tue 11 May 2004 - 15:47:27 EEST

Ali Ulvi TUNC wrote:

> Bilgisayar toplama ve kurulum icin 8 yila katki adi altinda
> universitelerden bilgisayarlar toplanip okulara kuruldu (ne
> yazik ki windows ile). Ayni yapiyi bu amac icin kullanmak
> olabilir mi?

Herkeze Merhabalar,

size iyi haberim var, server dışındaki client pc lerde sabit sürücü,
floppy sürücü veya cd sürücüye gerek olmuyor. Celeron 400 ilemci, ekran
kartı, 16mb ram ve tabii boot rom içeren bir ethernet kartı yeterli
oluyor. Ekran , klavye ve mouse gerekli, ses kartı ve diğer kartlarda
tanıtılabiliyor istenirse. Bu bize eldeki tüm pclerin client olmasına
olanak verir sanıyorum. Terminal Server kullanmada aslında %40 Donanım
tasarrufu oluyor, esas tasarruf işletme bakım ve yazılım
güncellenmedeki %80-90 lık bir düşüş. Tabii bukadar pc ye bakım
yapacak bir destek ordusuna gerek kalmıyor. Çünkü tüm yazılımlar
serverden XP nizi açmanızdan çok daha sürede yüklenebiliyor.

T&T

Not: Sanırım bu konu ilgi çekti, organize olabilirsek başarılı oluruz
diye düşünüyorum. Koskoca Merkez bankasındaki çalışan makinaların %90
nında Linux ve Open Ofice çalıştığını düşünürsek Linux okadarda yeni ve
güvenilmez değil, ne dersiniz: :)