[dernek] Re: FWD: Re: Rv: Microsoft'tan hÓFISO-8859-9?Q?ükümete_açı?O teklif

From: Murat Ustuntas (ustuntas@bimel.com.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 17:20:49 EEST

Merhaba,

Ulastirma Bakanligi`nin sunucularini ki bunlarin icerisinde Firewall da
dahil, Acik kaynak kodlu isletim
sistemleri ile bir cozum sunuldu.
Bu cozumun ardindan, yaklasin internete baglanan 300 makina NAT yaparak
internete cikiyor. Web
tabanli uygulamalarini (daha yeni sayilir ama gelismeler var..)
PHP+MySQL uzerinden yapiyorlar.
Ag yapilarini ve guvenlik acik kontrollerinin tamamini yine acik kaynak
kodlu programlar ile sagliyorlar.

Devlet icersinde 4 yil calistiktan sonra kesinlikle sunu soyleyebilirim.
Eger gorevinin basindaki kisi
(ki bunlara biz memur diyoruz.. ) eger birseylerle ugrasmak ogrenmek
istemezse, siz elinizden geleni
yapsanizda birsey degismiyecektir. Eger bu calisanlar uretmek ve
ogrenmek isterler ise goruldugu
uzere Micro$oft isletim sistemlerine (su an icin sunucu tarafinda)
ihtiyac duymadan her turlu ihtiyaclarini
karsiliyabiliyorlar.

Bir oz elestiri yapmama lutfen izin verin (bu oz elestiriyi
elestirebilirsiniz :) ):
Turkiye`de ki yasam felsefesini kaldirmadan, Turkiye`deki Linux ve Acik
Kaynak Kodlu isletim
sitemlerini kullanimini gelistiremeyiz. Cunku, Linux ve Acik Kaynak
Kodlu isletim sitemlerini
kullanmak icin okumak, calismak ve calisanlarin kendisini gelistirmesi
gerekmektedir. Oysaki
M$ tabanlilarda, fare kullanilarak kurulan programlar, o programlari
yonetmek ile es degerde
tutuluyor. Bu programlarda sorun yasandiginda, sorunun arastirilmasi
yerine programi kaldip
tekrar kuruyorlar (kolay para). Buda insanlarin kendilerini bilisimin
onde gelen insanlari yerine
koymalarina yetiyor.. (Bu konuda cok ornek yasadim.. :( )

Dolayisiyla, Devlet kademelerinde Linux`un yayginlastirilmasini istiyor
ve beyin gucune para
odemek istiyorsak, hepimizin calismasina, okumasina ve egitilmesine
ihtiyac olacaktir.

Murat Ustuntas