[dernek] Re: Projeler, ?

From: Baris Cenberci (Baris.Cenberci@telenity.com)
Date: Tue 11 May 2004 - 17:05:10 EEST

Bence Tuzuge bir daha bakmakta yara var. 9.1 maddenin e firkasi acikca egitimden gelir elde edilebilecegini soyluyor. Ayrica dernekler kanununun da 60. maddesi buna izin veriyor

Linux Kullanicilari dernegi tuzugu:

Madde 9.1: Derneğin Gelir Kaynakları
Derneğin gelir kaynakları aşağıda belirtilmiştir:
a) Üye ödentileri
b) Derneğin amaç ve etkinlikleri ile ilgili hizmetlerin yerine getirilmesi ve çalışmaların istenilen hedeflere ulaştırılması için konu ile ilgili kuruluşlardan alınan giderlere katılım payı,
c) Derneğe yapılan her türlü bağışlar,
d) Yayın, toplantı, yemek, gösteri, balo, gezi, konser, piyango vb. faaliyetlerden elde edilecek gelirler,
e) Eğitim, seminer, sempozyum, kurs ve sergi gelirleri,
f) Yardım toplama hakkındaki mevzuat hükümlerine uygun olarak toplanacak bağış ve yardımlardan ibarettir.

Dernekler Kanunu:

Madde 60 - Derneklerin gelir kaynakları;
    1. Üye aidatı,
    2. Derneklerce yapılan yayınlar, tertiplenen piyango, balo, eğlence, temsil, konser, spor yarışması ve konferans gibi faaliyetlerden sağlanan gelirler,
    3. Derneklerin mal varlığından elde edilen gelirler,
    4. Bağışlar ve yardımlar,
    5. Yardım toplama hakkındaki mevzuat hükümlerine uygun olarak toplanacak
bağış ve yardımlardan,
    İbarettir.
    Derneklerin dış ülkelerdeki gerçek veya tüzelkişilerden veya diğer kuruluşlardan yardım alması İçişleri Bakanlığının izni ile olur.

B.C.