[dernek] MEB'de Linux

From: Serkan Düzgün (sduzgun@meb.gov.tr)
Date: Wed 12 May 2004 - 11:22:36 EEST

Öncelikle şunu söylemem gerekir MEB de yenilik var. Evet bazı noktalarda
haklı olabilirsiniz ama yenileşmenin alt kademlerden mi yoksa üst
kademelerden mi sorusuna cevap vermem gerekir ben MEB merkez
teşkilatında 2 yıldır çalışıyorum ve 2 yıldır Linux üzerinde kamuoyu
görüşünü değiştirmek için çalışıyorum. Bu çalışma sırasında hem alt
kademeden hemde üst kademeden çokca insanla konuştum ve görüştüm. Alt
kademede yani Bakanlık Bilgi-İşlem mensupları arasında ilk olarak
tepkiye yol açtı fakat şimdi görüyorum ki insanların Linux'a yönelişleri
var öğrenmek uygulamak ve yerleştirmek istiyorlar. Üst kademede de
değişimin gerekli olduğu görüşü hakim. Bunu size açık ve net olarak
söyleyebilirim. Geçtiğimiz pazartesi ve Salı günü IBM Linux ile ilgili
bir seminer verdi. Seminerin etkileri çok iyi. İleride de bu etkiler
artarak devam edecektir. Hzimetiçi'ne gelince çok zor değil arkadaşlar
ben bir ön görüşme yaptım Hizmetiçi Dairesi'de bu işe sıcak bakıyor
önümüzdeki günlerde bir Linux eğitimi düzenlemeye karar verdik. Ayrıca
ilgilenenler varsa benimle irtibat kurabilirler. Sonuç olarak şunu
söylemem gerekir MEB'de çalışan arkadaşlarımızı dışlamayalım onlarda
Linux'un kaçınılmaz bir gerçek olduğunun farkındalar ve istekliler.