[dernek] Re: Projeler, 翽

From: koray loker (loker@fisek.com.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 16:43:44 EEST

Selam,

>LKD'nin paraya ihtiyacı varsa bağış toplar veya çeşitli etkinliklere
>önayak olarak ticaretten para kazanan kuruluşların sponsorluğunu sağlar
>veya para kazanmak için başka metodlar bulunur. LKD hizmet satmaz,
>satamaz. Bu ve benzeri hususlar dernek tüzüğünde sınırlandırılmıştır.

Ben de LKD'nin kar amacli etkinlik yapmasini dogru bulmuyorum. Ama su
var: seminerler sirasinda ya da senlikte yapilan promosyon ya da cd
satisi da (gundelik anlamda para kazandirmiyor gerci ama) kar amacli,
yine de yapilan faaliyetin ruhuna uygunlugu, kar marjinin ancak
masraflari toparlayacak ve bir baska faaliyete biraz sermaye olusturacak
nitelikte tutulmasi sayesinde kimseyi rahatsiz etmiyor. Sonucta cd
fiyati, hammadde maliyeti, cdwriter amortismani ve eldeki cd'ler bitince
cd almak icin kenarda duracak 3-5 kurusun fonu olarak belirleniyor ve bu
fiyati duyan herkesce anlasilabiliyor.

Bence onemli olan icine para giren etkinliklerin yapisinin ve yonteminin
is yapma bicimimizle uyumudur. Bir cok ozgur yazilim projesinin sikca
basvurdugu bir yontem olan online-pazarlama da bence cok fazla insanda
rahatsizlik uyandirmaz. Ustelik bilgisayarinin basina gectiginde LKD'nin
ruhunu, kulturunu yansitan bir kahve fincanini tutuyor olmaktan mutlu
olacak bir cok penguen olabilecegi de kolayca tahmin edilebilir. Ama bu
is ciddi bir pazarlama birimi gerektirir. Bu tip urunleri ureten
firmalarla stok hareketini duzenli kontrol etmek, siparis toplamak,
kargo hizmetleri ve hatta bu islemlerin yapildigi internet sitesinin
tasarim/bakim ve guvenligi ciddi bir istir... Buna ayiracak kaynagimiz
var mi? Bunu bile becerecek kaynak bulamazsak bir lokal acmak ne kadar
pratik olur bu da onemli bir soru...

Bu tip sorulari keske genel kurula gunler degil aylar kala konusmaya
baslasaydik da (kendime de kiziyorum, lafim kimseye degil) somut
beklentiler icin oylamaya toplansaydik. Enver Altin'in gosterdigi gibi
internet sitesinde tuzugumuz var ve dernek kurulus amaclari ve bu
amaclar dogrultusunda yapacagi etkinlik turevleri burada belirlenmis
durumda...

Elbette ki bunlar allah kelami degil, toplanir degistiririz... ama kilit
nokta bu, once toplanmak gerekir... Yine listede yakin zamanda
belirtildi, LKD, isleyisinin ruhunu internet listelerinde yazisan
uyelerinin ozgur ifadelerinden aliyor; ama sonuc olarak ayni zamanda
yasal bir kurum ve bu kurumun yasal isleyis sekli; biraz revize edilmis
olsa bile Turkiye'nin 80 Anayasasi doneminde sahip oldugu, oldukca
kisitlayici bir dernekler kanunuyla belirleniyor...

Eger dernekle ilgili bu tip yapisal fikirleri onemsiyorsak tuzugu
inceleyip orada nasil degisiklikler yapilmasi gerektigini belirleyip
bunu genel kurulda oylamaya sunmak gerekir... Aksi takdirde hepimiz
hemfikir oldugumuz halde tuzuk kisitlamalari nedeniyle diledigimiz
faaliyetleri gerceklestiremeyiz. Tuzuk degisikliginin sartlari da yine
tuzukce belirlenmistir bunun niye pratikte sikinti yaratacagi konusunda
daha fazla bilgi oradan alinabilir...

sonuc olarak, o kadar az zamanimiz var ki... bu tip beklentilerinizi
adayligini aciklamis insanlara dogrudan, tuzukte hangi maddelerin nasil
degismesi gerektigine inandiginizla birlikte verebilirseniz bence
gerceklesmesi icin cok daha fazla sans yaratmis olursunuz...

sevgiler..
l'o'ker