[dernek] Re: lts projesi

From: Fatih Ozavci (holden@siyahsapka.com)
Date: Tue 11 May 2004 - 13:27:28 EEST

Merhaba Murat Bey,

Normalde bu tur sorular ve konulara kolay kolay cevap veremiyorum, ancak
bu kez biraz damarimin ustunde ziplamissiniz, bu sebeple cevap vermeyi
uygun gordum. Asagida alintilarin altinda birkac cevap bulacaksiniz.

Murat SISMAN wrote:

> Hangi Egitimci Linux ile ögrenciye Pc kullandirabilir ??? Ama Win32
> islemciyi 9 yasindaki çocugun karsisina koydugunuzda, o Pc'ye zarar vermeden
> bir sekilde kullanabiliyor. Hata çiktigi zaman Reset tusuna basip tekrar
> win32'yi açip isi kurtarabiliyor. Ayni reset tusuna Linux'ta bastigini
> düsünün ??

Kardesim 9 yasinda linux kullanmaya basladi, su an 11 yasinda. Bir
egitim almadi, kendi deneme yanilmalariyla yapabildi. Sadece giris
ekraninda ne yapacaklarini birkez anlattim, su an derslerini de
oyunlarini da linux altina aktardi. Gecen gun okulda ilk defa
bilgisayara dokundurmuslar, cok garip oldugunu, resim cizecek yazilimin
(anladigim paint) cok garip ve kullanissiz oldugunu soyluyordu. Yne de
bilgisayari kullanirken zorlanmadigini soyluyordu (ki bu cok enterasan,
yorumu da sizindir..)

Doruk ve ben dilimiz dondugunce bir seminer hazirlamistik, kardesimden
esinlenerek, seminer.linux.org.tr adresinde bu semineri ve ayrintilarini
bulabilirsiniz.

Reset tusuna gelince, sizce boyle bir eylemi aliskanligi olan kisimi
yapar ? ayrica basilsa ne olacagini ayrica merak ediyorum, siz hic
basmismiydiniz ? merakimdan denedim, sistem yeniden acildi ve hala ayni
o acidan sordum.

> Universitede labratuara deneme maksatli 3 PC'ye Linux kurmustum,
> ilgilenenler baksin ugrassin diye. Ama daha kurduktan yarim saat sonra
> sistemler dagilmis bir haldeydi (Monitörün güç korumasinda oldugunu
> düsünmeyip direk power tusuna basan ögrenciler sayesinde)

Malatya Inonu Unv. tesinde kurulu ve calisiyor diye biliyorum. Ayrica
seminerler esnasinda kurdugumuz Linux Internet Cafe'lerdede pek problem
cikmiyor. Ayrica halen power ve reset takintiniz oldugunu dusunuyorum,
bu esnada yanimdaki linux sistemin iki tusuna da bastim, tekrar
acildilar, hala sorunu anlayamadim yardimci olabilirseniz sevinirim.

> Sonra, Farzedelim bu Pc'ler Linux ile donatildi. Agri'nin bir köy okulunda
> bu Linuxlardan birinde hata çikti. Kim gidip düzeltecek onu ??? Oysa aylik
> Pc dergilerini alip okuyan herkez Win32 sistem uzmani olabilir.

Genelde bircok arkadas secure shell var gibi akli evvel bir cevap
verecektir, ben daha usluplu olacagim. Acaba oraya goturupte kuran kisi
kimdir ? ve ayrica Linux Agri'ya cikmissa bana guvenin bu listeden
birileri oraya destek verir, dagimizda Linux kullaniyor diyerek.

> Hayalci olmamak gerek, elbette eger Lisans için para verilecekse M$'ye çok
> yazik olacak. Hele bu kriz zamani onca para havaya gitmis olacak. Ama
> devletin bu kadar büyük bir projeye start vermesi bu lisans üzüntümü biraz
> olsun durduruyor.

Proje ve Ihale konularina girmeyecegim, sadece bizim seminerlerde
soyledigimiz birsey var. "Linux'u biz kullaniyoruz, memnunuz, isterseniz
ve kullaniyorsaniz elimizden geldigince yardim etmeye de haziriz.Diger
isletim sistemleriniz bizi ilgilendirmiyor, isinizi gordugune
inaniyorsaniz kullanabilirsiniz, ancak yine de alternatiflere
bakmanizinda faydali olacagini dusunuyoruz." Kisaca herkese linux
kullandiralim sevdamiz yok, kullanan ve tercih edenler ile
tecrubelerimizi paylasma sevdamiz var. Her ne kadar uzun suredir sessiz
olsam da bu sevdamdan birsey kaybetmis degilim.

Iyi Calismalar,
Fatih Ozavci
IT Security Consultant