[dernek] Re: lts projesi

From: Murat SISMAN (msisman@kobiline.com)
Date: Sun 11 Apr 2004 - 14:04:00 EEST

Bende evimde Linux & Win32 kullaniyorum. Tabi herseyin nedeni oldugu gibi
Win32'yi kullanmamim nedeni 3.parti yazilimlar.
Isim geregi Dreamweaver ve 3DStudioMax kullaniyorum, ilerde bu uygulamalar
(veya dengi uygulamalar) Linux ortaminda mevcut olursa win32 ile selamim
sabahim kesilebilir. Sadece benim degil hemen hemen herkesin buna benzer
gerekçeleri mevcut. Programcidan tutun Universitede Ögretim görevlisine
kadar herkes su anda Win32 kullanmak zorunda malesef. Ögrenciye verilen
ödevlerin çogu Win32 üzerinde çalisan programlar ile yapilmak zorunda.
Linux'a geçmek için henüz çok erken gibi görünüyor. Daha Linux anca anca
oturdu bana göre. Bundan sonrasi olgunlasma çagidir. Artik 3DStudioMax
benzeri radikal yazilimlar Linux'a entegre edilmeye baslandi.
Bende Milli Egitim Bakani olsam bu alinacak Pc'lere mecburen Win32 isletim
sistemi koydurturdum.
Hangi Egitimci Linux ile ögrenciye Pc kullandirabilir ??? Ama Win32
islemciyi 9 yasindaki çocugun karsisina koydugunuzda, o Pc'ye zarar vermeden
bir sekilde kullanabiliyor. Hata çiktigi zaman Reset tusuna basip tekrar
win32'yi açip isi kurtarabiliyor. Ayni reset tusuna Linux'ta bastigini
düsünün ??

Universitede labratuara deneme maksatli 3 PC'ye Linux kurmustum,
ilgilenenler baksin ugrassin diye. Ama daha kurduktan yarim saat sonra
sistemler dagilmis bir haldeydi (Monitörün güç korumasinda oldugunu
düsünmeyip direk power tusuna basan ögrenciler sayesinde)

Sonra, Farzedelim bu Pc'ler Linux ile donatildi. Agri'nin bir köy okulunda
bu Linuxlardan birinde hata çikti. Kim gidip düzeltecek onu ??? Oysa aylik
Pc dergilerini alip okuyan herkez Win32 sistem uzmani olabilir.

Hayalci olmamak gerek, elbette eger Lisans için para verilecekse M$'ye çok
yazik olacak. Hele bu kriz zamani onca para havaya gitmis olacak. Ama
devletin bu kadar büyük bir projeye start vermesi bu lisans üzüntümü biraz
olsun durduruyor.