[dernek] Re: LKD icin is plani (master ?)

From: yusuf (yusuf@gazi.edu.tr)
Date: Wed 05 May 2004 - 19:24:19 EEST

Ethem Hocam bence haklı.
Listede yazışmak ile aynı odada veya salonda konuşmayı birbirine
karıştırmasak iyi olur.
Berk ve Devrim mesleki bir zorunluluk olarak e-posta ile normal hayattaki
gibi konuşuyorlar.
Berk ve Devrim gibi işi bilişim olan ve sürekli bilgisayar ve internet
başında oturan arkadaşlar böyle bir konuşma tarzını normal karşılarlar.
Bencede onların bu durumu gözönünde bulundurulursa normal ve bilinen bir
yazışma şekli.

Ama YK seçimleri gibi resmi ve ciddi bir konuda yeni adayları ürkütücü
oluyor bu tür yazılar (yani konuşmalar).

Daha önce benim başıma da geldi buna benzer bir iki olay. Listede Eğitim
Gönüllüleri Derneği ile işbirliği konusu konuşuluyordu bir iki e-posta
gönderdim baya ilginç yazılar geldi listeden. (mesela Enver Altın kardeşimiz
bana artık saçmalama gibi bişeyler söyledi ---kaldıki kendisini çok severim
ve takdir ederim halada aynı düşüncedeyim---)

Nerdeyse fikrimi açıkladığıma üzülecektim.
Bu nedenle listeye bir şey yazarken iki kere düşünüyor bazen de
vazgeçiyorum.
Yüzyüze olan konuşmalarda bazı sözler ve mimikler daha sıcak geliyor ama
aynı ifadeler yazıya dökülünce hem listede kalıcı hale geliyor hemde
incitici bir sonuç doğuruyor.
LKD özgürlüğün savunulduğu bir ortam. Burada insanlar LKD amaçları
doğrultusunda saçma da olsa fikirlerini açıklayabilmeli bence.
Çünkü gerçeğe ulaşmak için (beyin fırtınası gibi yöntemlerde) görüş kalitesi
veya beklenen görüşler yerine beklenmeyen -yenilikçi- görüşlere daha fazla
önem verilir.

Bu listede küçük bir özgürlük farkı büyük bir mutluluk demektir. Bence.
(eski bir reklamdan alıntı)

Herkese sevgi ve saygılar.
Yusuf Kaynar

Bir ilave:
Seçim günü son dakikada aday olmayı düşünmeye başladım. Devrim son dakikada
aday görmek istemiyormuş. O nedenle. ...:-))) Bakalım nasıl bir tepki
alacağım kendisinden sadece merakımdan yapmak isterdim bunu.