[dernek] Re: Teknik e-posta listeleri - 0.3 surumu

From: Mehmet ULUER (muluer@baskent.edu.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 15:26:08 EEST

Merhaba,

uye kabul edilirken T.C. kimlik numarasi kontrol edilebilir.
http://tckimlik.nvi.gov.tr/pls/kimlik/tcnokontrol

Not: Dernek uyelik basvuru belgesinede T.C.kimlik no icin bir alan eklense
ileride yarar saglayabilir.

Mehmet Uluer
//uluer.com

===============
> [...]
> b) Hayır
>
> 12) Linux-kurulum isimli, her türlü dağıtımın kurulumu ile il
gili
> soru/sorunların tartışıldığı bir liste açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır
>
> 13) Linux-is isimli, Linux ile ilgili iş duyurularının yapılaca
ğı listesi
> açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır
>

> Seçenekleri oluşturan farklı görüşlerden özetler :
>
> * Başlangıç listesi sıfır kullanıcıların korkusuzca soru
sorabildiği liste
> [...]
> sıfır ise ben sıfırın altına gideyim diye düşünüyor.
> - Listenin kapsamını belirleyen katı çizgileri çizilsin, liste
ye bir
> moderator bulunsun, listeyi takip etsin, tek tek insanları uyararak do
ğru
> listelere yönlendirsin. İnsanların konu düşüncesi olmadan rah
atça soru
> sorabildikleri bir alana da ihtiyaçları var.
> - Düzeye göre bir listenin katı çizgilerinin çizilmesi mümk
ün değildir
> çünkü düzey göreceli bir kavramdır. Bir kişi için baş
langıç düzeyinde olan
> soru, diğeri için olmayabilir. Böyle bir moderasyon çalışmas
ı hem çok
> yorucu hem de çok verimsiz olacaktır ve amacına ulaşmayacaktır.
 İnsanların
> [...]
> listenin konusuna giriyor, o nedenle insanlara nereye yazacaklarını
> bilemiyorlar, yazdıkları listelerde haklı ya da haksız tepki gö
rüyorlar.
> Aynı konuda farklı listelerde tartışma olabildiği için, izlem
ek
> isteyenlerden birden fazla listeye bölünüyor. O nedenle düzeye g
öre
> yapılanma olmasın.
>
> * Linux-ileri listesi, diğer listelerde tartışılması çok üs
t düzey olacak
> konuların tartışılması, seviye bağımsız yoğun mesaj tra
fiğinden sıkılan
> [...]
> şöyle dedi, bunu nasıl kurarım tarzı sunucularla ilgili sorular
. Sunucu
> servislerine yonelik sorular ile network listesi, amacı dışına
çıkıyor. O
> nedenle ayrı bir listesi olması bu sorunu çözebilir.
>
> * Eski linux@linux.org.tr çok iyiydi, linux-baslangic ona dönüşeb
ilir,
> isteyen okur, isteyen okumaz.
>
> * Linux-network listesi aslında içerik olarak linux-guvenlik listesin
i de
> kapsıyor. Günümüzde ağ üzerinden gerçekleşmeyen güvenli
k ile ilgili konular
> oldukça azalmış durumda. Linux-guvenlik diye ayrı bir listenin ol
ması
> çok anlamlı değil.
>
> * Çekirdek ile ilgili ayrı bir liste açılmalıdır. Çünkü
 herşeyin
> başladığı yer çekirdektir. Bu konuyu "duvar kağıdımı na
sıl