[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 13:20:53 EEST

> Selamlar;

Selam,

> [...]
> olmamalı...
>
> * Listelerde çıkan, bazen terbiye sınırını aşan [ bkz. linux-sohbet,
> S.Çağlar ONUR v.s. Barış Çiçek ] tartışmaların kapatılması, gerekirse
> cezalandırılması için mesela YK'dan bir iki kişinin oluşturacağı
> ombudsman@linux.org.tr adresi açılmalı. Gereksiz uzayan, can yakan,
> seviye düşüren tartışmaların failleri ile ilgili kararları herkese eşit
> mesafede durarak [ mesela uyarı, listede özür dilemeye zorlama,
> uzaklaştırma hatta listelerden kovma ] bu merci vermeli ve kimse itiraz

Ali ve Devrim de moderator olsun demiş demek başlarına çoban konulmadıkça
bizim insanımızın güdülemeyeceğini düşünüyorsunuz ?

Moderator yerine operator olmasını öneriyorum ve kesinlikle listeden
atılmalarını onaylamıyorum.

İsteyen kişi kullandığı MUA da filtre yapıp istediğini yapabilir. Sizin
birilerini kısıtlamak gibi böyle bir hakkınız yok.

Operator ise listeye gelen sorulara göre yanlış gelen soruları yönlendirmek,
eksik yazılan sorularda tamamlanmasını istemek vs vs gibi daha düzenleyici
rol oynamalı.

Bak atarım ederim yerine şöyle şöyle yapsanız gibi ... veya lütfen özür
dileyiniz gibi.

Ayrıca ek not olarak gerçek isim ile üye olmayanların üye olamamalarını
öneriyorum. Bu çok daha düzenleyici olacaktır.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant
|    FRONT |