Re: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: Baris Metin (baris@uludag.org.tr)
Date: Thu 09 Dec 2004 - 20:18:38 EET

Merhaba,

Per 09 Ara 2004 17:53 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Senligin seviye farki gozetmeksizin (Akgul Hoca'nin deyimiyle) "mutad"
> konularin anlatilacagi, konferansin da sadece "yeni" konularin anlatilacagi
> bir etkinlik olmasina ne dersiniz? Ornegin senlikte PostgreSQL veritabani
> sunucusu n. kere anlatilirken; konferansta ancak "PostgreSQL 8.0'in
> Yenilikleri" anlatilabilsin, yeni uretilmis konular yer bulabilsin. Tabii
> illa konferanstakilerin super gundeme yonelik olmasi gerekmiyor ama daha
> once sunulmamis olmasi yeterli olabilir.

Şenliği daha bir "şenlik" havasına sokma ve destekleyici ikinci bir etkinlik
yapılması fikrine katılıyorum. Fakat yukarıdaki ayrım bence yeterince net
değil.

Şenlik anlayışımızı biliyoruz; insanlar bir araya gelecek, eğlenecek ve bu
sırada faydalı işler de yapacaklar (bilgi paylaşımı, vb.). Burada bir sorun
yok, ana fikrimiz anlaşılıyor.

Peki konferans için neler düşünüyoruz? Bence konferans için de bir (veya daha
fazla) konu belirleyelim ve buna göre hazırlanalım. Mesela (tamamen
uyduruyorum); konferans (ya da buna "Özgür Yazılım Zirvesi"mi desek?)
akademik çalışmalara ve geliştiricileri bir araya getirmeyi amaçlar
diyebiliriz. Buna göre, yukarıdaki örneği alırsak, şenlikte "PostgreSQL
veritabanı" anlatılırken, zirvede "PostgreSQL ile dağıtık veritabanları:
Biomedikal alanında kullanım" gibi bir konu işlenebilir. Yada, şenlikte
"Linux Kernel nedir, yenirmi?" anlatılırken, zirvede "2.6'daki o(1)
scheduler" anlatılabilir.

Ben anlatabildim mi? :).

iyi çalışmalar,

--