Re: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 09 Dec 2004 - 17:53:27 EET

Merhaba,

Tue, 07 Dec 2004 17:13:40 +0200 tarihinde S.Çağlar Onur
<caglar@uludag.org.tr> soyle yazdi:

SÇO> Aksi halde şenliğin eski ilgisini çekmeyeceğini ve amaclarından biri
SÇO> olan tecrübeli kullanıcı ile tecrübesiz kullanıcı arasında köprü olma
SÇO> vazifesini yerine getiremeyeceğini düşünüyorum.

Aslinda elimizde soyle de bir problem var. Daha once anlatilmis, bazi
standart konular var. Bunlari bir grup insan dinlemis olmasina karsin,
gelen yeni bircok insan tekrar dinlemek de istiyor. Linux nedirden tut,
sunucu sistemlerine kadar surekli daha once o konuyu dinlememis insanlara
aktarilmasina gereken konular var.

Ote yandan o insan daha once senlige geldiyse, bir sonraki yil dogal olarak
yeni konular gormek istiyor. Ornegin ikinci organizasyonda yenilerin
uzerine daha once anlatilan konular da yeni dinleyiciler icin tekrar
edildiginden" geldim ama gecen seneden farkli bisi yoktu" elestirisi
duyduk. Bu ikisinin arasinda da sikisip kaliyoruz.

Senligin seviye farki gozetmeksizin (Akgul Hoca'nin deyimiyle) "mutad"
konularin anlatilacagi, konferansin da sadece "yeni" konularin anlatilacagi
bir etkinlik olmasina ne dersiniz? Ornegin senlikte PostgreSQL veritabani
sunucusu n. kere anlatilirken; konferansta ancak "PostgreSQL 8.0'in
Yenilikleri" anlatilabilsin, yeni uretilmis konular yer bulabilsin. Tabii
illa konferanstakilerin super gundeme yonelik olmasi gerekmiyor ama daha
once sunulmamis olmasi yeterli olabilir.

Boylece senlikle hem daha once anlatilan konulara yeni ilgi duyan
kullanicilara hitap ederiz, hem de "yeni" uretim yapilacak bir konferans
olur.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694