Re: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: Volkan Evrin (volkan.evrin@karel.com.tr)
Date: Thu 09 Dec 2004 - 18:25:58 EET

> Tue, 07 Dec 2004 17:13:40 +0200 tarihinde S.Çağlar Onur
> <caglar@uludag.org.tr> soyle yazdi:
DF> Aslinda elimizde soyle de bir problem var. Daha once anlatilmis, bazi
DF> standart konular var. Bunlari bir grup insan dinlemis olmasina karsin,
DF> gelen yeni bircok insan tekrar dinlemek de istiyor. Linux nedirden tut,
DF> sunucu sistemlerine kadar surekli daha once o konuyu dinlememis
insanlara
DF> aktarilmasina gereken konular var.

Yeni konularin ve yeni konuklarin olmasi her zaman guzel bir gelismedir, ama
bence senlik daha tam yerlesik duzene gecmeden "konusal" ve "hedef kitle"
temelinde farkli yer ve zamana bolunurse, her iki tarafta da istedigini
yapamaz gibi geliyor bana.

Aslinda bu sorunu ("mutad konular" ve "yeni acilimlar"), daha once de
denenmis (ve bence basarili olmus) paralel oturumlar ile de cozebiliriz. Her
seviyeden ve her bakis acisindan kullanicinin ayni an da bir ortamda olmasi
bence cok daha vurucu ve etkileyici olur. Linux'a yeni baslayan ya da
baslamak isteyen insanlarin kahve aralarinda ortalikta takim elbiseli,
kurumsal kimlikli insanlari gormesi, Linux'a basit bir isletim sistemi
gozlugu ile degil de tam sistem cozumu secenegi ile bakmalarini
saglayacaktir. Ayni sekilde, Linux'u ve uygulamalarini ciddi seviyelerle
kullanan insanlarin, bir gurup samataci gencin oyun turnuvasinda kapismasini
seyretmek icin bu senlikten baska sansi olmayacaktir.

Iyi calismalar

Volkan Evrin