[dernek] Re: Compex'te seminer konusu olarak ne

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Mon 24 Nov 2003 - 09:58:17 EST

    Merhaba,

    On Mon, 24 Nov 2003, Murat Gezer wrote:

    > Compex fuarinin yapilis ruhu Cebit den farkli. Yani dahaca cok ev
    > kullanicisina yonelik olan bir Fuar. Bu yuzden de bu fuarda Kurulum
    > yapilmali ama bence SusE , Mandrake vs gibi ticari basit kurulum (yani
    > next next yontemli) bir dagitim yerine Slackware veya Debian gibi
    > dagitiminda ne kadar kolay kurulabilecegi gosterilebilir . Hele
    > Slcakware cok basit .

    Gentoo'ya ne dersiniz? En ferahlatıcı bu olurdu.

    > Her yere fuarda hep kurulum anlatiliyor.

    Henüz genelleme yapacak kadar çok gitmedik fuarlara. Bu ikinci fuar
    deneyimimiz/seminerimiz.

    Bir de, bizim oraya en fazla insani nasıl çekebileceğimizi düşünmemiz
    önemli. LKD oraya organizasyonun misafiri olarak gidiyor. Bizden
    istedikleri de salonu doldurmamız. Geçen seferki seminerde ayakta idi
    insanlar. Şimdi bunun altına düşmemeliyiz.

    Oraya gidip belirli bir konuyu anlatmayı biz de isteriz. Ama ısrarla
    anlatmaya çalıştığım nokta kaçırılıyor hep: Oraya gelen insanlar Linux'u
    ya duymuşlar ya da duymamışlar. Duyanlar ve kullananlar zaten bir şekilde
    LKD seminerlerinde fazlasını almış durumdalar. Sizin için "hep kurulum
    anlatılıyor" gibi görünebilir; ama insanlar açısından durum öyle değil ne
    yazık ki.

    > Belki kurulumdan vaz gecip Multimedya Oyun ozellikleri anlatilabilir.
    > Cunku bu fuara gelen kitle genelde bu yuzden geliyor. Serbest yazilim
    > felsefesi anlatilabilir. Herkes Linux = Ucretsiz anlamina geldigini
    > dusunuyor. Ama Serbest Yazilim Felsefesinde Para almamak gibi bir sey
    > yok . Bunu en iyi Su an SuSE,Redhat den anlayabiliriz.

    Zaten paketler kurulurken böyle bir şeyin yapılacağı konusunda ortak görüş
    oluştu. Bu sorular gelmese de zaten biz sorduruyoruz insanlara bu
    soruları. ;)

    > Ama yinede eger kurulum ilaki next next yontemi ile anlatilacak ise
    > Bence Mandrake olabilir.

    Neden Mandrake kurmadığımızın açıklamasını sizin bir iletinizin üzerine
    yapmıştım:

    http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/dernek/2003/Nov/0052.html

    - --
    Devrim GUNDUZ