[dernek] Re: Compex'te seminer konusu olarak ne

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Mon 24 Nov 2003 - 09:42:44 EST

    Compex fuarinin yapilis ruhu Cebit den farkli. Yani dahaca cok ev
    kullanicisina yonelik olan bir Fuar. Bu yuzden de bu fuarda Kurulum
    yapilmali ama bence SusE , Mandrake vs gibi ticari basit kurulum (yani
    next next yontemli) bir dagitim yerine Slackware veya Debian gibi
    dagitiminda ne kadar kolay kurulabilecegi gosterilebilir . Hele
    Slcakware cok basit . Her yere fuarda hep kurulum anlatiliyor. Belki
    kurulumdan vaz gecip Multimedya Oyun ozellikleri anlatilabilir. Cunku
    bu fuara gelen kitle genelde bu yuzden geliyor. Serbest yazilim
    felsefesi anlatilabilir. Herkes Linux = Ucretsiz anlamina geldigini
    dusunuyor. Ama Serbest Yazilim Felsefesinde Para almamak gibi bir sey
    yok . Bunu en iyi Su an SuSE,Redhat den anlayabiliriz.

    Compex fuarina gelen lerin cogu ogrenci olacak . Cunku Cebit daha cok
    is baglantilari gerceklestirmek uzerine kurulu ve Compex ise daha cok
    son kullaniciya yonelik. Ama yinede eger kurulum ilaki next next
    yontemi ile anlatilacak ise Bence Mandrake olabilir. Ama Multimedya ve
    Oyun lar temel alinmali cunku ziyaretciler icin Sunucu ozelliginden
    cok evdeki kullanim onemli

    Murat

    > Merhaba,

    Böyle

    > Sence nelerden hoşlanırlar?
    >
    > Benim biraz fikrim var ama bunu sonradan söylerim. Bu sene hem
    Compex'e,
    > hem de Cebit'e katıldı LKD. Orada iyi kötü bir fikir edindik.

    > Neden?
    >
    > Ülkemiz insanının Linux kurmakta ultra süper becerili mi olduğunu
    > düşünüyorsunuz? Sizin oraya, Mersin'e geldiğimizde sizce salondaki
    kaç
    > kişi Linux kurmayı biliyordu? Linux kurma konusu açılınca hala "Yahu
    Linux
    > da çok zor kuruluyor" diyen insanların sayısı çok fazla. Önce
    > bilgisayarlarına kurmalarını sağlamamız gerekmez mi? Yazılımları vs
    sonra
    > da anlatırız. Hele bir kaleyi fethedelim; gerisi kolay ;)
    >
    > Gezici seminerlere gide gele öğrendim ki, herşey çevremizdeki gibi
    değil.

    > Onur hocam, sanırım hedef kitleyi biraz iyi gözlemlemek gerekli.
    Bırakın
    > son kullanıcıyı, bilişim sektöründe çalışıp da "SCO mu? Ne IBM'i, ne
    > davası? Yenir mi bu SCO?" diyen insanlar var. Herkes sizler gibi
    konuyu
    > tam takip edemeyebiliyor.
    >
    > O yüzden, zaten Linux'a geçip geçmemekte kararsız o kitleyi "Eee,
    SCO

    devrim.gunduz@linux.org.tr
    > http://www.tdmsoft.com
    > http://www.gunduz.org