[dernek] Re: Compex'te seminer konusu olarak ne

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Mon 24 Nov 2003 - 10:38:51 EST

    Kurulum

    > Gentoo'ya ne dersiniz? En ferahlatıcı bu olurdu.

    :)

    > Henüz genelleme yapacak kadar çok gitmedik fuarlara. Bu ikinci fuar
    > deneyimimiz/seminerimiz.

    Ikinci? Benim bildigim LKD veya eski adi ile Linux Kullanicilari
    toplulugu bir kac kere gitdi.

    > Bir de, bizim oraya en fazla insani nasıl çekebileceğimizi
    düşünmemiz
    > önemli. LKD oraya organizasyonun misafiri olarak gidiyor. Bizden
    > istedikleri de salonu doldurmamız. Geçen seferki seminerde ayakta
    idi
    > insanlar. Şimdi bunun altına düşmemeliyiz.

    Kurulum ile insanlari toplayamazsaniz . Ilginclikler vermeniz lazim

    > Oraya gidip belirli bir konuyu anlatmayı biz de isteriz. Ama ısrarla
    > anlatmaya çalıştığım nokta kaçırılıyor hep: Oraya gelen insanlar
    Linux'u
    > ya duymuşlar ya da duymamışlar. Duyanlar ve kullananlar zaten bir
    şekilde
    > LKD seminerlerinde fazlasını almış durumdalar. Sizin için "hep
    kurulum
    > anlatılıyor" gibi görünebilir; ama insanlar açısından durum öyle
    değil ne
    > yazık ki.

    Maalesef oyle. Kurulum konusunda kac tane dergi cikti (Chip, PC Extra)
    hepsi kurulumu anlatiyor. Kurulum eskiden cok onemli idi. Slackware yi
    40 disketle kurmak anlatilabilir idi ama Su an Mandrake,SuSE ve Redhat
    (Fedora) o kadar da zor degil. Bunu hisetdirmek lazim.

    > Zaten paketler kurulurken böyle bir şeyin yapılacağı konusunda ortak
    görüş
    > oluştu. Bu sorular gelmese de zaten biz sorduruyoruz insanlara bu
    > soruları. ;)

    Bunlar soru degil bir seminerlik konu. Kurulum esnasinda Multimedya
    ozelliklerini nasil anlatacaksiniz. Insanlar gorsellikten hoslanir.

    > Neden Mandrake kurmadığımızın açıklamasını sizin bir iletinizin
    üzerine
    > yapmıştım:
    >
    > http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/dernek/2003/Nov/0052.html

    O fuara gelecek olanlarin %50 si bile Inet-tr a gelmeyecektir. Cunku
    inettr daha elit bir toplanti seklinde geciyor. O bakimdan mandrake
    anlatilsa baska bir izleyici grubuna anlatilmis olur.

    devrim.gunduz@linux.org.tr
    > http://www.tdmsoft.com
    > http://www.gunduz.org

    Murat Gezer