[dernek] listelerdeki "asabi" tavirlar

---------

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Fri 18 Jul 2003 - 08:53:05 EEST

    Bu konuyu dernek gundemine getirmekten de mutsuzum aslinda ama benim uye
    oldugum @linux.org.tr listelerinin bir kisminda son iki haftada onemli
    tatsiz gelismeler yasaniyor.

    Olup bitenleri ne kadariniz gozlemliyor bilemiyorum ama pek cok listede
    "listenin konusu ile ilgisiz" soru soran arkadaslarim -bana gore-
    gereginden daha sert/asabi/olumsuz yanitlar aliyorlar.

    Genel olarak, listenin konusundan uzak mesajlar yazanlarin uyarilmasina,
    ve hatta uyarinin liste uzerinden yapilarak diger katilimcilara da
    konunun hassasiyetinin hatirlatilmasina, karsi degilim; bilakis bunu
    destekliyorum. Ancak konu hassas, birisine "sen yanlis yapiyorsun"
    diyoruz ve hatta bunu pek cok kisinin bulundugu bir ortamda yapiyoruz.

    Yaz sicaklarinda yogun is temposundan olsa gerek, pek cok arkadasim
    -bence- fazlasiyla asabi davraniyor ve listeye soru soranlari
    "hirpaliyor".

    Yanitlari daha yumusak vermeyi, empati yaparak karsidakinin adina da
    dusunmeyi ve bu turden yanitlari gondermeden evvel mesajimizi tekrar
    okumayi oneriyorum.

    Bu mesaji spesifik bir listeye yazmaktansa, dernek listesine uye olacak
    kadar bu dernege kendisini yakin hisseden cekirdek gruba yazmayi tercih
    ettim. Lutfen bu konuda biraz daha dikkatli davranalim; soz konusu
    yanitlar soru soran arkadaslari dernekten ya da dernek tarafindan
    saglanan platformlardan uzaklastiriyor ve hatta bazen de küstürüyor.

    Tesekkurler, selamlar.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333