[dernek] Re: TEGV

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 15:22:37 EEST

    > Kendi adıma bu konuda sizden biraz farklı düşündüğümü belirtmeliyim.
    > Öncelikle daha çok gönüllü kazanmalı, bu gönüllülerin önemli bölümünün
    > bizler gibi genç, dinamik, hırslı ama öncelikle mesleği eğitimcilik olan
    > teknik öğretmenler olmasına çalışmalıyız.

    Bu konuda Envere katiliyorum. Bu sayede bir sonraki gruba eğitim veremek
    mümkün olur.

    > Ülkemizdeki teknik eğitim fakültelerinden her yıl ortalama 200
    > bilgisayar öğretmeni mezun olmakta, bunların en az dörtte üçlük bölümü
    > ülke genelindeki meslek liselerinde teknik öğretmen olarak branşlarına
    > uygun dersler vermeye derhal başlamaktalar. Onlara ulaşmalıyız. Bundan
    > daha önce, teknik öğretmenleri yetiştiren yaşça daha büyük konumdaki
    > üniversite eğitimcilerine ulaşmalıyız ki teknik öğretmenleri buna göre
    > de yetiştirebilsinler. Ancak zorlayıcı değil teşvik edici olmalıyız.

    Ancak burada maalesef bürokratik engeller ortaya çıkıyor. Türkiyedeki
    tüm okullar MEB tarafından hazırlanmış olan müfredat neticesinde ders
    veriliyor. Burdada maalesef programi hazirlayan kisileri gecilmesi lazim
    istenildigi kadar Linux dunyasini hatda Linux ile kisitlamayalim serbest
    yazilim dunyasini bilen ogretmenlerimiz olsun ders lerde kullanilamaz.

    Aynen katiliyorum

    Murat Gezer