[dernek] Re: TEGV

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 15:32:09 EEST

    On Wed, 2003-07-09 at 15:22, Murat Gezer wrote:
    > Ancak burada maalesef bürokratik engeller ortaya çıkıyor. Türkiyedeki
    > tüm okullar MEB tarafından hazırlanmış olan müfredat neticesinde ders
    > veriliyor. Burdada maalesef programi hazirlayan kisileri gecilmesi lazim
    > istenildigi kadar Linux dunyasini hatda Linux ile kisitlamayalim serbest
    > yazilim dunyasini bilen ogretmenlerimiz olsun ders lerde kullanilamaz.

    Yanılıyorsunuz. Y.Ö.K. ve M.E.B. ders programlarının kapsamını belirler,
    ancak içeriğini eğitimcinin bilgi, beceri ve inisiyatifine bırakır.
    Ülkemizde uygulanan "Milli Eğitim" politikası, eğitimcilere
    düşündüğünüzden çok daha fazla güvenir.

    Kişisel olarak benim beklentim "Linux İşletim Sistemi", "GNOME Masaüstü
    Yayıncılık" derslerinin konması değil, "İşletim Sistemleri", "Masaüstü
    Yayıncılık", "Veritabanı Sistemleri" gibi derslerde bilinçli
    eğitimcilerin kendi istekleri ile diğer ticari ürünlere yer verdikleri
    kadar, özgür yazılım ürünlerine de yer vermeleridir.

    Ancak "world domination" beklemiyorum, en azından önümüzdeki 10 yıl
    içerisinde.

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com