[dernek] Re: TEGV

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 15:06:21 EEST

    On Wed, 2003-07-09 at 14:28, Usta wrote:
    > Selamlar,

    Merhaba,

    > Ben sadece şunu merak ediyorum, Mardin Valiliğinde çalışıyorum ve
    > geçenlerde MS 'nin büyük bir kamyonu geldi ve halka ücrestsiz eğitim vermek
    > için uygun bir açık alan istedi, ve tam valiliğin karşısında bir hafta
    > konaklayarak yetişmekte olan çocuklara Ms ürünleri hakkında bilgi ve eğitim
    > verildi.

    Microsoft'un Türkiye'de bilişim sektörünün gelişebilmesi için
    (dolayısıyla kendilerine de pazar oluşturulabilmesi için) gösterdiği
    çabaları her zaman takdir ederim. Her ne kadar kendilerine de çalışıyor
    olsalar, sonuç olarak yaptıkları birçok iş ülkemizde bilişim sektörünün
    gelişmesi ve bu sektör çalışanları tarafından yapılan işlerin ülke
    sorunlarının çözümüne yönelik olduğu kabul edilmelidir.

    Ancak Microsoft'un son yıllarda sergilediği agresif pazarlama ve
    lisanslama stratejileri birçok insanı rahatsız etmekte ve alternatif
    ürünler arayışına itmektedir, tabii bu konunun LKD ile uzaktan-yakında
    ilgisi bulunmadığını belirtmeliyim.

    LKD, özgür yazılımı, özgür olduğu için savunur. Ekonomik olarak daha
    ucuz, yada teknik olarak daha güvenilir, yada ticari alternatiflerine
    kıyasla daha becerikli olduğu için değil. Bunlar, "özgürlük" kavramını
    ciddiye almayanları etkilemek amacıyla kullandığımız avantajlar
    olabilir, tabii genellikle de doğrudurlar.

    > Şimdi düşünüyorum da LKD de böyle bir imkan olmadıgı, TGEV 'in destek
    > konusunda atılmış tek bir adımının olmaması da göz önünde bulundurulursa,
    > Türkiye de atılım aşamasında ve tanıtım aşamasında nasıl bir adım ya da
    > atılım yapılmalı ki insanların bu işletim sisteminden haberdar olmaları
    > sağlanır.

    Aslında LKD gönüllüleri, ellerindeki imkanları Türkiye genelindeki
    üniversitelerin birçoğunu en az bir kez ziyaret edip bir veya birkaç
    günlük seminerler vererek kullanmışlardır. Bahsettiğinize benzer bir
    çalışma, daha çok gönüllü ile sağlanabilir, tabii hemen değil.

    > Kendim dahil bir çok insan Linux 'u tanımıyor ve Devrim Gündüz
    > aracılığıyle tanıdım bu sistemi fakat herkesin benim gibi şanslı tarafı
    > olmayabilir ve tek olan linux kullanıcısı su anda mardinde 30 u buldu buna
    > internet kafelerde dahil.

    Tebrikler!

    > Benim şahsi kanaatim ki soran olmadı ama nacizane paylaşmak isterim bu
    > iş için gerçek anlamda ciddi atılımlar lazım gelir diye düşünüyorum gerek
    > medya gerekse bire bir diyaloglar açısından yaygınlaşma ve kabullenme
    > aşamasında toplumun direk olarak kaynaştıgı ve yüzyüze geldiği araçlar
    > seçilmeli diye düşünüyorum.

    Haklısınız. "Ciddi atılımlar" ile kasıtlarınızı daha somut olarak
    açıklayabilir misiniz? Nedir bu ciddi atılımlar sizce? Yani
    çalışmalarımız ciddiyetsiz midir? Ulaşabildiğimiz insanların ciddi
    sayıda olması gerektiğini mi kastediyorsunuz? Bir yerde hata veya eksik
    iş mi yapıyoruz?

    Yani TV programları yapıp Sendmail, Postfix, Apache, PHP, MySQL, GNOME,
    KDE, OpenOffice falan mı tanıtmalıyız? Gazetelere ilanlar mı vermeliyiz?

    Bu sözü genel olarak söylüyorum, lütfen üstünüze alınmayın: Türk
    insanının son 50 yıldır yaşadıkları dolayısıyla kötü bir "sızlanma" ve
    çözüm üretmeksizin "demogoji" yaparak boş sözler sarfetme alışkanlığı
    edinmiş olması durumu her toplulukta olduğu gibi özgür yazılım
    topluluğunda da kendini bolca gösteriyor. Yakın çevremizdeki insanlar
    sürekli "-malı -meli" ile biten cümleler kuruyorlar, ancak somut iş veya
    fikir üretme, taşın altına elini koyma aşamasında birçoğu (belki
    kendince haklı) nedenlerle topluluktan uzaklaşıyor.

    Üzücüdür ki, bazen de tersi olmuyor değil, somut öneriler geliyor ancak
    topluluk duyarsız kalabiliyor. Önerilerimize güveniyorsak, lütfen
    ısrarcı olalım, ikna etmeye çalışalım. İnandığımız olgular uğruna çaba
    sarfedelim.

    > Ayrıca özellikle profesyonel kesimler hariç yetişme ve gelişme çağına
    > hitap etmek gerekir bunu da ancak benzer yaygın iletişim araçları ile yapmak
    > gerekir. Bugün halkeğitim 'e gidiyorsunuz sadece word-exel, ve windows
    > üzerine eğitim veriliyor neen bunu değiştirmiyoruz ben şahsım adına şu anda
    > Mardin Halkeğitim Müdürlüğü 'nde bu işin başlaması için ilk adımı attım.

    Kendi adıma bu konuda sizden biraz farklı düşündüğümü belirtmeliyim.
    Öncelikle daha çok gönüllü kazanmalı, bu gönüllülerin önemli bölümünün
    bizler gibi genç, dinamik, hırslı ama öncelikle mesleği eğitimcilik olan
    teknik öğretmenler olmasına çalışmalıyız.

    Ülkemizdeki teknik eğitim fakültelerinden her yıl ortalama 200
    bilgisayar öğretmeni mezun olmakta, bunların en az dörtte üçlük bölümü
    ülke genelindeki meslek liselerinde teknik öğretmen olarak branşlarına
    uygun dersler vermeye derhal başlamaktalar. Onlara ulaşmalıyız. Bundan
    daha önce, teknik öğretmenleri yetiştiren yaşça daha büyük konumdaki
    üniversite eğitimcilerine ulaşmalıyız ki teknik öğretmenleri buna göre
    de yetiştirebilsinler. Ancak zorlayıcı değil teşvik edici olmalıyız.

    Öğretmenler bizim için bilhassa değerli, gelecek nesil bilişimcilerini
    onlar yetiştirecekler. Başarabilirsek bunu özgür yazılımları kullanarak
    yapacaklar.

    Saygılar,

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com