[dernek] Re: TEGV

---------

From: Murat Gezer (murat.gezer@linuxdonanim.com)
Date: Wed 09 Jul 2003 - 10:16:26 EEST

    Herkese bu konuda son bir yanitim var ve polimik yapmak istemiyorum.
    Zaten konu kapanmis gorunuyor ve ben bu sabah maillerime bakabildigim
    icin ancak hala bana gore eksik kalan konulardan bahsetmek istiyorum.

    LKD bir dernektir ve bu dernegin yonetimi vardir. Bu dernegin YK si
    toplanip bir uyeye (veya dernek uyesi olmayan) gorev verir. Zaten bu
    konuda maddelerde kesindir. Bu konuda YK bir YK uyesine sen bizim
    adimiza izin verebilirsin derse o baska (bu tarz bir gorev YK uyesine
    verildigini bilmiyorum).
    Bu tarz konularda benim gorusum her zamanki gibi katidir. Simdi bu
    meselede aransa iyi fikir denilmis (Baris Enverin mailine). Burda Baris
    YK nin bir uyesi sifati olarak mi kullaniyor yoksa LKD uyesi olarakmi bu
    sozu. YK sifati ile kullaniyorsa sorun yok ama uye olarak veya Linux'a
    gonul veren olarak kullaniyorsa bu sefer ben gelecekte olabilecek leri
    soyle siralamak isterim bir Linux sever arkadasimiz derki ben sunlari
    arayacagim ve sunu yapalim diyecegim diger bir arkadasta olur der ve
    aranir. Eh gerisini hayal gucunuze birakiyorum.
    Bu tarz islerde bence duzgun olan bizm su anki ornegimizde karsinizda
    bir vakif var (Genel Muduru olan vs vs kurumsal bir yapi). Bir plan
    yapip randevu alip gidip gorusmek idi. Kurumsal yapida IT teknolojileri
    ile gorusmek mi dogruydu yoksa Egitim dairesi ile mi bu konuda tartismak
    lazim idi.

    Bu arada baris tarzima laf soylemis . Insanlarin konusma tarzlari cok
    degisik olabilir bu konuda alismaniz lazim. Eger tarzimi begenmiyorsaniz
    okumazsiniz. Yada insanlarin tarzlarini hazmetmeyi ogrenme erdemligine
    kavusursunuz. Ben her zaman o anki dugu ve dusuncelerimi kesmeden
    soylerim ve bu konuda da her kesten ayni tavir beklerim.

    Askerlik sadece kurum olarak kullanilmis bir nesnedir. (Askerligi
    sevmemeniz sizin yorumunuzdur). Ama kaos goruntusu hos bir durum
    degildir dernek bir kurumsal bir yapidir. Ve her kurumsal yapi icersinde
    yonetimler ve uyeler vardir. LKD nin en guzel yani sadece uyelere acik
    degil herkesin fikrine acik olmasidir. Ama bu da kurumsal bir kimligin
    olmamasini gerktirmez.

    Senlik veya Seminer calisma grubunu ornek olarak gosterme sebebim
    rastgele bir ates degil sadece bu grub icersindeki arkadaslarin bu kaos
    ortamindan kurtulmak icin verdikleri calisma idi. Daha once Istanbuldaki
    seminerlerde kaos icersindeydi ancak o gruptaki arkadaslar belli bir
    duzene koydular . Sadece ornekleme amaciyla verildi.

    Evet benim gorduklerim bunlar. Bu arada LKD nin tuzugunu iyicene okudum
    . Benim dediklerim ile celisen bir nokta bulamadim. Dernegin uyesi
    olarak gorduklerimi her zaman soylemekteyim. Su an bu ise el birligi ile
    sarilmis olan arkadaslara her zaman elimden gelen destegi veririm ama
    sadece bu tarz islerde Dernek olarak kurumsal lasmanin gerektirdigine
    inaniyorum. Yoksa sadece bir grup Linux Seven tarafindan kurulu olarak
    kalan bir dernek olacak.

    Murat Gezer