[dernek] Re: TEGV

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 19:06:53 EEST

    > Merhaba,

    Selam,

    > Liste uyesi olmak gorus belirtmek icin yeterli bence ;)

    O.k, tesekkurler.

    -----------------------Murat Gezer ----------------------------------
    hayir atlanamaz LKD bir Dernektir ve yonetimi vardir. Her profesyonel
    kurulusta oldugu gibi gorevler vardir ve her kes kafasina gore islem
    yapamaz. Bir dernek uyesi olarak bu durumu yadirgarim cunku benim veya
    benim oy verdigim (veya oy vermedigim halde) insanlarin bu iste onder
    olmasi gerekir veya bir kisiye yetki vermesi gerekir. Eger ben de
    atlayip bu kisileri arasaydim karsi tarafa olan goruntumuz ne olurdu .
    Bir dusunun kendi icerlerinde irtibati olmayan bir grup kisi imaji
    olurdu. Devrimin demis oldugu konu onemli hazirlik asamasi onemlidir.

    demis.

    ------------------------LKD Tuzugu--------------------------------------
    Madde 8.2: Yönetim Kurulu
    Yönetim Kurulu, 2 yıl görev yapmak ve yedi (7) asil, yedi (7) yedek
    üyeden oluşmak üzere Genel Kurul'ca gizli oyla seçilir. Yönetim Kurulu
    ilk toplantısında kendi aralarında görev bölümü yaparak bir başkan, bir
    yazman ve bir sayman seçer. Asil üyeliklerde üyeliğin sona ermesi veya
    toplantılara özürsüz katılmama nedenleriyle boşalma olması halinde,
    yedek üyelerin aldıkları oy sırasına göre Yönetim Kurulu asil üyeliğine
    başkan tarafından yazılı olarak çağrılması zorunludur. Yönetim
    Kurulu'nun yedek üyelerle tamamlanamaması halinde 2908 sayılı Dernekler
    Kanunu'nun yirmi sekizinci (28) maddesi hükümleri uygulanır.
    Yönetim Kurulu en az iki ayda bir kez olmak üzere salt çoğunlukla
    toplanır. Yönetim Kurulu'nca geçerli özrü olmaksızın üst üste iki kez
    toplantıya katılmayan üye Yönetim Kurulu'ndan istifa etmiş sayılır.
    Madde 8.2.1: Yönetim Kurulu'nun Görev ve Yetkileri
    Yönetim Kurulu'nun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir:

    a) Derneği temsil etmek ve bu konuda kendi üyelerinden birine ya da bir
    kaçına yetki vermek,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    b) Derneğin amacına uygun faaliyetlerini yürütmek ve faaliyetlere
    ilişkin kararlar almak,
    c) Derneğin gelir ve giderlerine ilişkin işlemlerini usulüne ve yasalara
    uygun olarak yapmak ve gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak Genel
    Kurul'a sunmak,
    d) Genel Kurul'ları zamanında toplamak, toplantılara ilişkin tüm
    işlemleri yerine getirmek,
    e) Yıllık faaliyet raporlarını hazırlayarak Genel Kurul'a sunmak,
    f) Genel Kurul'un verdiği yetkileri kullanmak ve görevleri yerine
    getirmek,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    g) Genel sekreterlik teşkilatı kurmak, buraya belirleyeceği koşulları
    taşıyan bir genel sekreter atamak,
    h) Gerek duyduğunda danışma grupları veya üyeleri arasından çalışma
    grupları kurmak ve kaldırmak,
    i) Dernek tüzüğünün ve mevzuatın verdiği yetkileri kullanmak ve
    görevleri yerine getirmek,
    j) Dernek gelirinin bütçe çerçevesinde mahalline sarf ve dernek para ve
    mallarının iyi muhafaza ve idaresini temin etmek,
    k) Derneğin icra organı olarak ana tüzük ve kanunlar çerçevesinde
    derneğe ait bütün işleri yapmak ve yaptırmak,
    l) Üye başvurularını kabul ya da reddetmek

    Baglanti kurulmasi ile ilgili olarak bir istek gelmis ve Yonetim Kurulu
    uyesi biri onay vermis. Bu yukaridaki yonetim kurulunun gorevleri kismi
    ile celisen birsey degil sanirim. Yani dolayisi ile dernek yapisina
    uygun bir sekilde hareket edilmis. Tuzuk icerisinde yonetim kurulu
    uyelerinin toplanarak gorevleri konusunda birseyler yapacaklari seklinde
    birsey goremiyorum! Bu is yonetim kurulu ilk secildigi zaman zaten
    yapilmis olmali idi.

    Yapilan isler Enver in telefon etme istegini belirtmesi ve Baris in
    yonetim kurulu uyesi olarak buna onay vermesi son derece yapiya uygun
    olarak gozukuyor bana.

    ---------------------------------Devrim Gunduz--------------------------

    Ben de bugun MS'u arayip kufrettim, LKD adina aradim. Nasil olur? Olmaz.
    Kendilerine ulasiniz; ama lutfen bir plan program dahilinde.

    --------------------------------LKD Tuzukten----------------------------

    Madde 6.3: Üyelerin Hak ve Sorumlulukları:
    Asil üyeler dernek içinde ve ilişkin faaliyetlerinde eşit haklara
    sahiptir. Üyeler tüzükte tespit edilen giriş ve yıllık ödentilerini
    zamanında yapmak zorundadırlar. Üyeler dernekte kalmaya zorlanamaz ve
    istifa hakkına her an sahiptir. İstifa yazılı olarak Yönetim Kurulu'na
    yapılır. Dernek üyeleri eşit haklara sahiptir. Her üyenin genel kurulda
    bir oy hakkı vardır. Üyeler oylarını bizzat kullanırlar, oy haklarını
    devredemezler.

    yapamazsin! Dernek uyesi olarak boyle bir yetkin yok. Aslinda tam olarak
    dernek uyesinin neler yapabilecegi de belirtilmis degil. Bu istegini
    bildirirsin. Ben dernek uyesi olarak MS i arayip kufredecegim sizin icin
    uygun mu diye. Yonetim kurulundan bir sekilde onay cikar. Ondan sonra
    arayip kufredebilirsin.

    Ha yaparsan ne olur veya Murat Gezer yaparsa; cok basit uyelikten atilir
    :))

    ----------------------------------LKD Tuzugunden------------------------
    Madde 6.4: Üyeliğin Sona Ermesi:
    Dernek üyeliği;
    a. Üyenin ölümü ile
    b. Yönetim Kurulu'na verilen istifanın kabulü ile
    c. Birikmiş aidatların altı (6) ay içerisinde ödenmemesi halinde,
    d. Dernek tüzüğüne uyulmaması, dernek faaliyetlerini bozucu
    davranışların görülmesi halinde sona erer; üyenin ismi üye kayıt
    defterinden silinerek üyenin dernekle ilişkisi kesilir.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Yukarıdaki c ve de bentlerinde Yönetim Kurulu üyeye yazılı olarak
    duyuruda bulunur. Üyenin 30 gün içinde yazılı savunma hakkı vardır. Bu
    süre sonunda Yönetim Kurulu üyeliği devam ettirme veya sona erdirme
    kararı alır.

    Ona bakarsan ben de arayip kufredebilirim LKD adina! LKD e gicikligi
    olan herhangi biri de yapabilir. Ki bu cok daha tehlikeli birsey olur
    dernek icin :)

    Burada soyle itirazlar gelebilir, kimse oyle birsey yapmaz aramaz, bizim
    sorumlulugumuz olmaz o zaman ... bunlarin hepsine de cesitli cevaplar
    verilebilir.

    Fakat asil olarak gorunen su ki; dernegin ne sekilde karar alacagi ne
    sekilde isleyecegi kimin ne tur sorumluluklara sahip oldugu belli degil.
    Tuzuk icerisinde hicbirsey acik olmadigi icin cok fazla sey somurulme
    olayi ile karsi karsiya kalabilir. Bir avukat ile ciddi bir tuzuk
    hazirlanmasinda fayda goruyorum. Cunku 5-10 yil icinde LKD nin Turkiye
    icinde oldukca guclu bir konuma gelecegini dusunuyorum. Tabii bu sekilde
    devam etmez ise.

    Ornek olarak; ben LKD uyesi olsam ve MS e acip kufur etsem siz beni
    hayatta atamazsiniz LKD'den. Neden?

    ---------------------------LKD Tuzugu---------------------------------
    j. Bilgi Teknolojileri alanında ulusal ve uluslar arası tekellerin
    oluşmasına engel olmaya çalışmak

    MS e acip kufur ederek onlarin moralini bozdum boylece j maddesindeki
    yazilanlari uygulamaya calistim derim. Tutar beni mahkemeye verirsiniz
    ben de bastiririm iste buna uydum bunlardan dolayi diye.

    Neyse bunu komik ornek olsun diye verdim. Ama yapilamayacak birsey
    degil.

    Su an da gordugum kadari ile kimse esas olarak ne yapacagini bilmiyor!
    Gorev dagilimi dogru duzgun yapilmamis, tuzuk bastan savma bir sekilde
    olusturulmus.

    Dernek icinden birileri sanirim hepinizin "faydali" olacagina inandigi
    bir isi yapmak icin bile kaos ortami yaratiyor. Sonucta Enver i
    taniyorsunuz abuk subuk konusmayacagini da biliyorsunuz sadece dernek
    adina aramasi ve tanisma istegini belirtmesi, buna Yonetim Kurulu uyesi
    olan Baris in LKD Tuzugune uygun bir bicimde onay vermesi ve konusmanin
    raporunu dernek listesine (Murat Gezer in belirttigi askeri mantik
    cercevesinde) belirtmesi bu kadar problem yaratmamali idi.

    Birakin birseyler yapmak isteyen insanlar rahat olsunlar ve
    yapabilsinler. Yaptiklari sey LKD adina basbakan ile konusup, MS e kufur
    ederek "niye Linux kullanmiyorsunuz lan" demek degil.

    Yaklasik ozelliklerdeki bir baska STK ile baglari guclendirmeye
    calismak.

    Bunu dahi yapmaya calisirken bir suru karsi sey ortaya cikiyorsa ve
    (aslinda uygun olan prosedure ragmen) abuk subuk seyler ortaya konuyorsa
    yillardir dernek hicbir ilerleme kaydetmemis derim.

    Bu tur duzensizliklerin ortadan kalkmis oldugu bir dernek yapisina
    kavusmanizi isterim.

    > O degil de, Frontsite orada bir ekip mi kurdu, bana mi oyle geliyor :)

    Calisma arkadaslarimin is disinda yaptiklari faaliyetler kendilerini
    ilgilendirir. Enver su an da iceride ne yazacagimi bekliyor!
    Goruslerimiz birbirine uyabilir veya tamamen zit olabilir ama bu tamami
    ile kisisel olarak ayri ayri bizi ilgilendirir. Bunun disindaki is
    arkadasligimiz saglam bir ekip seklindedir. Bu tur konularda ekip
    olusturmayi dusunmuyoruz.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant